مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناسا از شهروند-دانشمندان درخواست کرده در نجات زمین از خطر برخورد شهاب‌سنگ‌ها و سیارک‌ها بزرگ همکاری کنند و در ازای آن پول دریافت کنند.

براساس گزارش اسپیس، ناسا با همکاری شرکت اکتشافی Planetary Resources قصد راه‌اندازی مسابقه‌ای را با نام شکارچی اطلاعات شهاب‌سنگی دارد که در آن از عموم مردم درخواست می‌شود معادله ریاضی را برای شناسایی سنگ های کیهانی در مدار زمین ارائه کنند. این رقابت از 17 مارچ آغاز شده و تا پایان ماه اوت ادامه خواهد داشت و برنده آن 35 هزار دلار جایزه دریافت خواهد‌کرد.

به گفته ناسا، محافظت‌ از زمین در برابر برخورد‌های کیهانی ابتدا نیازمند اطلاعاتی مانند موقعیت سنگ‌های کیهانی‌ است.  با عمومی کردن این جستجو می‌توان از توانایی و دانش همه انسان‌ها برای رفع این بحران جهانی استفاده کرد.

در این برنامه از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شود تا شیوه‌هایی جدید و بهتر را برای ردیابی شهاب‌سنگ‌ها در تصاویری که توسط تلسکوپ‌های زمینی ثبت می‌شوند ارائه کنند و درصورت یافته شدن راه‌حلی برای این مشکل، از تعداد خطاهای موجود در رصد‌های زمینی کاسته شده و حساسیت ردیابی در سیستم‌های پردازش رایانه‌ای افزایش خواهد یافت.

از سویی دیگر این برنامه می‌تواند به گسترش نسل بشر در میان منظومه خورشیدی کمک کند، زیرا ممکن است در میان سیارک‌ها و شهاب‌سنگ‌های کشف شده،‌ سنگ‌های کیهانی دارای منابع باارزش معدنی کشف شوند و یا سیارک‌هایی دیده شوند که در آینده به مقصد نهایی انسان‌ها تبدیل شوند.

کد خبر 252929
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز