همشهری‌آنلاین: رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی با اشاره به این که در سال گذشته به دلیل نابسامانی اقتصادی و مدیریت غیر اصولی قیمت کالا در این بخش ۲۰۰ درصد افزایش یافت گفت: سال آینده کالای خوب با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش در کنار چهره زیبا در سبد خرید خانواده‌ها قرار خواهد گرفت.

ایسنا نوشت:محمد طحان‌پور درباره اهداف سال آینده اتحادیه لوازم خانگی اظهار کرد: سال آینده خدمات پس از فروش کالا در کنار پیگیری گارانتی‌های تقلبی و برخورد با تولیدات غیر کیفی جزو اهداف اصلی اتحادیه است.

اختیارات به اتحادیه لوازم خانگی داده شود

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود اتحادیه‌ها قدرت اجرایی ندارند و در رابطه با برخورد قاطع نیاز به همکاری دیگر ارگان‌ها دارند، گفت: تا اتحادیه‌ها نخواهند از کمک دیگر ارگان‌ها استفاده کنند نیروهای اجرایی به کمک اتحادیه‌ها نخواهند آ‌مد. از سوی دیگر باید وزارت صنعت، معدن و تجارت اختیارات مربوطه و گارانتی و پیگیری تولیدات غیر کیفی را به اتحادیه بدهد.

او ادامه داد: اگر وزارت صنعت و تجارت مسوولیت تمام موارد مرتبط با لوازم خانگی را به این اتحادیه تنفیذ کند ما پاسخگوی هر اتفاقی در این زمینه خواهیم بود.

وجود گارانتی جعلی برندهای معتبر تایید شد

طحان‌پور در رابطه با برخورد با گارانتی متفرقه و تولیدات بی‌کیفیت‌ یادآور شد:‌ کارت گارانتی جعلی تمام برندهای شناخته شده در بازار وجود دارد و در مرحله اول برای مقابله با آن باید فروش تمام کالاهای بدون گارانتی اصلی ممنوع شود.

او خاطرنشان کرد: کارگاه‌های زیر راه‌پله‌ای که فروش چندانی ندارند به کارخانه‌ها سفارش تولید با برند خود را داده که هیچ هویت و خدمات پس از فروشی ندارند و متاسفانه کسی در رابطه با این اتفاقات پیگیر نیست.

ورود علم روز تولید عامل کاهش قاچاق

او بیان کرد: یکی از معضلات صنف لوازم خانگی قاچاق این کالاها است که باعث شده ظرفیت تولید داخلی کاهش یابد.

رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی گفت: با دانش و علم روز نمی‌شود مبارزه کرد و باید روشی در نظر گرفته شود که علم روز مطابق قوانین کشور تولید شود که این کار باعث جلوگیری از قاچاق لوازم خانگی به کشور خواهد شد.

او با اشاره به این که برخی تولیدات ایرانی قابلیت رقابت با تولیدات دیگر کشورها را دارند افزود: تولیدات داخلی توان تامین نیاز کشور را دارد اما نباید جلوی واردات کالاهای دارای تکنولوژی روز دنیا گرفته شود.

او خاطرنشان کرد: اگر کمک‌های دولتی در سال آینده به واحدهای تولیدی اختصاص یابد هیچ افزایش قیمتی در زمینه لوازم خانگی رخ نخواهد داد.

محدودیت اصناف یعنی متضرر شدن مردم

او همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در قانون جدید چیزی درباره رسمیت اتحادیه کشوری ذکر نشده است گفت:‌ در قانون جدید چند اشکال وجود دارد و متاسفانه روسای اصناف نتوانستند از حق خود دفاع کنند. محدودیت‌هایی که برای اصناف ایجاد شده به ضرر مردم است.

وی از تولیدات داخلی با برند‌های جهانی در سال آینده خبر داد و گفت:‌ در سال جاری 261 فقره شکایت وجود داشته که تا به امروز 164 مورد جلب رضایت شده است.

یخچال و فریزر سردمدار شکایات مردمی

او در رابطه با شکایات گفت: از مجموع شکایات مردمی 15 مورد مربوط به اجاق‌گاز، سه مورد مربوط به لباس‌شویی و 50 مورد مربوط به یخچال فریزر بوده است که از این میان 9 اجاق گاز، سه قلم ماشین لباس‌شویی و 32 یخچال فریزر وارداتی بوده است.

او در پایان از ساخت درمانگاه تخصصی خیریه اتحادیه لوازم خانگی خبر داد و گفت: این درمانگاه توسط وارد کنندگان و تولید کنندگن لوازم خانگی ساخته می‌شود.

کد خبر 252832
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز