همشهری آنلاین: یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه اهتزاز پرچم فاطمی در قم احیای امر اهل بیت(ع) است، گفت: امسال باید دو برابر گذشته نسبت به احیای فاطمیه و نام حضرت زهرا(س) در قم تلاش شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت ‌الله العظمی حسین وحید خراسانی در جمع شهردار و مدیران مجموعه مدیریت شهری قم اظهار داشت: قم هنوز به طور کامل شناخته نشده است در حالی که بزرگانی از نواب و یاران حضرات معصوم(ع) در اینجا دفن هستند.

وی افزود: امروز قم مهمترین مرکز نشر معارف شیعی و فقه اهل بیت(ع) است و حوزه علمیه نجف را تحت الشعاع کمی و کیفی قرار داده است.

استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه با اشاره به حدیثی صحیح‌السند از امام معصوم(ع) گفت: بر این اساس هرکس بارگاه نورانی حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

وی افزود: این روایت نشان می‌دهد که آن حضرت آبرویی خاصه نزد خداوند دارد که زیارت قبرش موجب واجب شدن بهشت خواهد بود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کار شما سعادتی عظیم است عنوان داشت: باید کاری کنید که این توفیق الهی یعنی خدمت به شهر کریمه اهل بیت(ع) را محفوظ نگاه دارید.

وی ادامه داد: اسم شما در این دفتر ثبت شده، جایی که اکسیر اعظم است ولی مهمتر آن است کاری نکنید که اسمتان را قلم بگیرند بنابراین باید مقدماتی را در این زمینه تحصیل کنید.

آیت‌الله وحید خراسانی با اشاره به آیاتی از قرآن خاطرنشان کرد: خداوند به پیامبرش می‌فرماید «قُل لا أَسئَلُکُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربى‏»؛ حضرت محمد(ص) که عصاره 124 هزار پیامبر پیشین است ظهور کرد تا بشریت را به حیات برساند و اگر ایشان نبودند و اسلام وجود نداشت ما هیچکاره بودیم؛ ایشان بودند که همه ملت‌ها از جمله ما ایرانیان را از گرداب هلاکت نجات دادند و کلمه توحید را جاری ساختند و موجب شدند باب معرفت‌الله به روی ما باز شود ولی با این حال می‌فرمایند اجری از شما نمی‌خواهم جز مودت اهل بیتم.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت فاطمه(ص) اقرب الخلق به پیامبر اکرم(ص) بودند گفت: بنابراین با مودت به سیدة نساءالعالمین می‌توانیم اجر رسالت را بپردازیم.

وی تصریح کرد: عمر انسان می‌گذرد و آنچه باقی می‌‌ماند قدمی است که در راه محبت به اهل بیت(ع) و فرهنگ تشیع برداشته می‌شود.

آیت‌الله وحید خراسانی افزود: اگر می‌خواهیم حضرت علی(ع) در شب اول قبر و هنگام مرگ بر بالین ما حاضر شود و دستمان را بگیرد برای ترویج نام همسرش، فاطمه زهرا(س) و بیان مظلومیت ایشان کاری انجام دهیم.

این مرجع تقلید با تاکید مجدد بر اینکه مدیران شهرداری قم باید قدر این مسئولیت را بدانند که در شهر کریمه اهل بیت(ع) خدمت می‌کنند گفت: برای موفقیت در کارهایتان هر روز مقداری قرآن تلاوت کنید و ثواب آن را به امام عصر(عج) هدیه بدهید.

وی خاطرنشان کرد: در روایتی از امام صادق(ع) می‌خوانیم که فرمودند «رحمه الله من احیاء امرنا» که بدان معناست هر کس امر اهل بیت(ع) را احیا کند مشمول دعای آن حضرت قرار می‌گیرد؛ پرچمی که برای حضرت زهرا(س) به اهتزاز در می‌آورید و مجالس عزای فاطمی برگزار می‌کنید احیای امر آنهاست و جزایش هم دعای معصوم(ع) است که هم با علم صورت می‌گیرد و هم رد نمی‌شود.

آیت‌الله وحید خراسانی در پایان تاکید کرد: امسال باید دو برابر گذشته نسبت به احیای فاطمیه و نام حضرت زهرا(س) در قم تلاش کنید.

زائران قم در نوروز 93 عطر فاطمیه را به خوبی استشمام می‌کنند

شهردار قم نیز در این دیدار طی سخنانی با اشاره به اینکه امسال شهرداران همه مناطق و معاونین و مدیران عامل سازمان‌ها در ستاد بهار فاطمی فعال هستند گفت: قرار است ویژه‌برنامه‌ها از 24 اسفند یعنی فاطمیه اول تا انتهای فاطمیه دوم اجرا شوند.

محمد دلبری با تاکید بر اینکه باید دین خود را به دخت نبی مکرم اسلام(ص) ادا کنیم عنوان داشت: این مسئله موجب خشنودی خداوند و حضرت محمد(ص) خواهد شد؛ باید مجموعه برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که زائران قم در نوروز 93 عطر فاطمیه را به خوبی استشمام کنند.

گفتنی است در این دیدار معاونین شهردار قم، شهرداران مناطق هشت‌گانه و مدیران عامل سازمان‌های تابعه خدمات‌رسان شهرداری قم حضور داشتند.

کد خبر 252767
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز