سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: براتعلی نورانی مشهور به کابرات، نوازنده چیره دست دهل، روز یکشنبه ۱۸ اسفند دارفانی را وداع گفت و دوشنبه در شهر سنندج به خاک سپرده شد.

براتعلی نورانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از سایت خانه موسیقی، استاد براتعلی نورانی مشهور به کابرات، نوازنده چیره دست دهل روز یکشنبه 18 اسفند در سن 81 سالگی دارفانی را وداع گفت.

براتعلی نورانی نوازنده چیره دست دهل، متولد 1311 در شهر سنندج بود بود که در کنار عبدالله شریعتی(نوازنده فقید سرنا) در جشنواره های مختلفی در کشورهایی چون فرانسه، آلمان، یونان، روسیه و عراق حضور داشتند و موفق به کسب مدارج و عنوان های برتر شده اند.

کابرات به دلیل توانمندی در نوازندگی، دکترای افتخاری موسیقی از آکادمی ملی موسیقی فرانسه را در کارنامه موفقیت های خود دارد. چندی قبل به همت حوزه هنری کردستان از این هنرمند پیشکسوت موسیقی محلی کردی تقدیر و تجلیل شد.

در مراسم تشییع و خاکسپاری این هنرمند که صبح امروز( دوشنبه) در بهشت محمدی شهر سنندج برگزار شد، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج و شمار زیادی از هنرمندان، فعالان فرهنگی اجتماعی، خبرنگاران، نویسندگان، شاعران و روزنامه نگاران حضور داشتند.

کد خبر 252724
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز