همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت:‌ در اوکراین هم،‌ غربی‌ها هر زمان که اراده می‌کردند با مخالفان دیدار می‌کردند،‌ اما در مورد جمهوری اسلامی هنوز این قدر گستاخ نشده‌اند که بدون هماهنگی‌های لازم به دیدار محکوم فتنه بروند و قطعاً پیش ‌از آن هماهنگی‌هایی انجام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به دیداری که کاترین اشتون در خلال سفر دو روزه خود به ایران با محکومان فتنه سال 88 انجام داد، گفت:‌ این‌ دیدار،‌ مصداقی از دخالت اروپاییان در مسائل داخلی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از تکرار این گونه دیدارها اظهار کرد:‌ ما شدیداً به دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یک محکوم فتنه معترض هستیم و معتقدیم از جایگاه بالا و قیم‌مآبانه صورت گرفته است.

حسینیان با هشدار نسبت به تلاش غرب برای شبیه‌سازی تحولات اوکراین در ایران گفت:‌ در اوکراین،‌ غربی‌ها هر زمان که اراده می‌کردند با مخالفان دیدار می‌کردند،‌ در حالی که در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست که مقامات غربی به این راحتی با محکومان و فتنه‌گران دیدار کنند.

وی از لزوم برخورد شدید وزارت امور خارجه و نیز ضرورت دفاع مجلس شورای اسلامی از منافع ملی سخن گفت و تصریح کرد:‌ مجلس، بی‌شک این موضوع را در جلسه علنی و یا کمیسیون‌ سیاست خارجی و امنیت مطرح کرده و در قبال آن عکس العمل نشان خواهد داد تا دیگر کسی به خود اجازه توهین به ملت ایران را ندهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مسلماً اروپایی‌ها هنوز این قدر گستاخ نشده‌اند که بدون هماهنگی‌های لازم دست به چنین اقدامات تحریک‌آمیزی بزنند و قطعاً پیش از دیدار،‌ هماهنگی‌هایی انجام شده است.

وی وزارت خارجه را در هر صورت، مسئول پاسخ‌گویی به چرایی و چگونگی انجام این دیدار عنوان کرد و افزود: البته محکومان فتنه،‌ اساساً افراد با اهمیتی نیستند، که یک مقام اروپایی بخواهد با او ارتباطی برقرار کند، بلکه این گونه دیدارها نشان از توطئه‌ای پشت پرده دارد.

کد خبر 252654
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز