یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مجموعه سی‌دی‌ واژه‌ها در قالب چهار موضوع کلی من و خدا، مهم‌ترین حقایق زندگی، هنر خوب زیستن با دیگران و حریم و حرم با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی به بازار عرضه شد.

مجموعه سی‌دی‌ واژه‌ها وارد بازار شد

هانی چیت‌چیان - عضو علمی مدرسه دانشجویی قرآن و عترت (علیهم‌السلام) دانشگاه تهران - با بیان این مطلب، درباره ویژگی‌های این مجموعه اظهار کرد: در این مجموعه صوتی، مجموعا درباره 48 واژه متداول در جامعه صحبت شده و مبنای تعریف آنها نیز قرآن و روایات بوده است.

وی افزود: در مجموعه اول تحت عنوان حقایق زندگی، درباره 27 واژه صحبت شده که 10 واژه با موضوع من و خدا و 17 واژه نیز با موضوع مهم‌ترین حقایق زندگی انتخاب شده‌اند. در مجموعه دوم نیز با نام با دیگران درباره 21 واژه صحبت شده که 13 واژه آن با موضوع «هنر خوب زیستن با دیگران و 8 واژه هم با موضوع حریم و حرم است که در واقع به واژه‌های مرتبط با موضوع خانواده پرداخته‌است.

او ادامه داد: در مجموعه‌های یاد شده، تعریف هر واژه، در قالب سه بخش حدودا 5 دقیقه‌ای ارایه شده و سعی شده است تعاریف، در مدت زمان کلی حدود 15 دقیقه با استناد به قرآن و روایات و به شکلی کاملا کاربردی در قالب مثال‌های مختلف و متنوع ارایه شوند.

چیت‌چیان درباره هدف از انتشار مجموعه صوتی واژه‌ها نیز گفت: آدم‌ها با تعریف‌هایشان زندگی می‌کنند،‌ یعنی مواجهه و جهت‌گیری‌هایشان نسبت به هر موضوعی وابسته به تعریفی است که از آن موضوع دارند.

وی با اشاره به نقش مهم واژ‌ه‌ها در بیان موضوعات مختلف، آنها را نماینده تعریف‌های افراد دانسته ‌و خاطرنشان کرد: حتی سبک زندگی هر فرد نیز بر اساس تعریف‌های مختلف او از واژه‌هایی مانند هدایت، آزادی، مردم، ازدواج و ... شکل می‌گیرد و این بدان معناست که برای اصلاح سبک زندگی‌ باید از اصلاح تعاریف واژه‌های رایج زندگی آغاز کرد.

عضو علمی مدرسه دانشجویی قرآن و عترت(علیهم‌السلام) دانشگاه تهران افزود: از آنجا که از تعاریف مختلف موجود برای هر واژه تنها یکی می‌تواند درست و منطبق با حق باشد؛‌ بنابراین برای اصلاح تعریف‌هایمان باید به منبع حقیقت یعنی کتاب خدا و پیامبر و اهل‌بیت ایشان مراجعه کنیم. به این ترتیب سبک زندگی ما مبتنی بر واژه‌هایی شکل خواهد گرفت که تعریف آنها را از خدا و رسولش گرفته‌ایم و این یعنی سبک زندگی اسلامی.

چیت‌چیان درپایان اظهار امیدواری کرد: این تعریف‌ها مقدمه‌ای برای الهی شدن زندگی‌هایمان شوند.

گفتنی است مجموعه صوتی واژه‌ها به همت مدرسه دانشجویی قرآن و عترت(علیهم‌السلام) دانشگاه تهران و توسط نشر قرآن و اهل‌بیت نبوت (علیهم‌السلام) با قیمت 6000 تومان به بازار عرضه شده است.

علاقمندان می‌توانند برای خرید این مجموعه با شماره تلفن‌های 66419390 و 66416938 تماس بگیرند.

کد خبر 252573
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز