همشهری آنلاین: رییس فرهنگ­سرای کار از ارایه ویژه برنامه های این فرهنگ­سرا در جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی با رویکرد ترویج فرهنگ کار و کار آفرینی خبر داد.

اقوام

به گزارش همشهری آنلاین، سید اسماعیل جعفرپور رییس فرهنگ­سرای کار گفت: با توجه به نام و هویت فرهنگ­سرای کار و با عنایت به رهنمودها و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری درباره کار و تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، در تمامی فعالیت های فرهنگی این مرکز موضوع فرهنگ­سازی در حوزه کار و تلاش و کارآفرینی لحاظ می‌شود.

وی افزود: با این رویکرد فرهنگ­سرای کار برای حضور در جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی که از 15 تا 25 اسفند در میدان آزادی برپا است، برنامه هایی را با محور کارآفرینی و به ویژه خوداشتغالی تدارک دیده است و در کنار برنامه های خاص این جشنواره، نمایشگاه خوداشتغالی، صنایع دستی، هنرهای دستی و خانگی جهت عرضه به شهروندان به صورت گسترده و متنوع برپا خواهد شد.

جعفرپور افزود: در نمایشگاه کارآفرینی جشنواره فرهنگی هنری اقوام علاوه بر نمایش و ارایه محصولات و فرآورده های بومی اقوام و به ویژه عشایر ایران، شمار زیادی از غرفه ها به عرضه تولیدات خانگی و دست ساخته های هنرمندان صنایع دستی اختصاص خواهد داشت.

وی ادامه داد: شاغلان تولیدات دستی، هنرمندان و صنعتگران، ضمن عرضه آثار خود، نحوه تولید و آفرینش محصولات هنری خود را نیز به صورت کارگاهی و زنده برای علاقمندان به نمایش خواهند گذاشت.

به گفته وی فرهنگ­سرای کار با دو جنبه عمومی و تخصصی، در راستای افزایش دانش، مهارت و آگاهی کاری و شغلی شهروندان فعالیت می‌کند که در بخش تخصصی نیز سر فصل های آموزشی به سه مقوله «کارآفرینی»، «ارتقاء دانش شغلی» و «ارتقاء فرهنگ کار» اختصاص دارد.

جعفرپور از علاقمندان دعوت کرد برای بهره مندی از برنامه های فرهنگ­سرای کار به نشانی تهران - بزرگراه یادگار امام جنوبی - تقاطع خیابان هاشمی - فرهنگسرای کار، مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66029060 تماس بگیرند.

نخستین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی اقوام ایرانی با رویکرد سبک زندگی ایرانی - اسلامی از 15 تا 25 اسفند با حضور اقوام و عشایر و ارایه و نمایش هنر و فرهنگ بومی نقاط مختلف کشور در میدان آزادی تهران برپا است و دبیرخانه این جشنواره به نشانی بزرگراه فتح، خیابان شهید واشقانی فراهانی، کوچه شهید وادی زاده فرهنگسرای رویش میزبان علاقمندان است.

همچنین شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نمایشگاه و جشنواره فرهنگی اقوام ایرانی می‌توانند با شماره 66688552 تماس بگیرند.

کد خبر 252473
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز