همشهری آنلاین: سردرگمی درباره سرنوشت هواپیمای پرواز ۳۷۰ مالزی با انتشار گزارش‌هایی درباره مسروقه بودن گذرنامه دو نفر از سرنشینان این هواپیما افزایش یافت.

براساس گزارش CNN، پس از انتشار بیانیه‌ای از سوی خطوط هوایی مالزی درباره هویت 239 سرنشین این هواپیما، اطریش حضور شهروند خود را در این پرواز انکار کرده و اعلام کرد فردی که مشخصاتش در لیست مسافران هواپیما اعلام شده در نهایت سلامت در کشورش به‌سر می‌برد اما گذرنامه وی یک سال پیش به سرقت رفته‌است.

همین رویداد در ایتالیا نیز رخ داده و وزیر امورخارجه ایتالیا تایید کرد هیچ ایتالیایی در این پرواز حضور نداشته‌است. مقامات مالایی اعلام کردند از مسروقه بودن گذرنامه شهروند ایتالیایی باخبر بوده‌اند اما هنوز صحت آن را تایید نکرده‌اند. این شهروند ایتالیایی که نامش در لیست مسافران پرواز 370 بوده‌است نیز در نهایت سلامت در تایلند به سر می‌برد اما گذرنامه‌اش در آگوست سال گذشته به سرقت رفته‌است.

مقامات آمریکایی تایید کرده‌اند که هردو این گذرنامه‌ها در تایلند به سرقت رفته‌اند و مسروقه بودن این اسناد شدت نگرانی‌ها را مبنی بر تروریستی بودن حادثه‌ مبهمی که برای پرواز 370 رخ داده،‌افزایش داده‌است. هیات ایمنی حمل‌و نقل ملی آمریکا گروهی را برای انجام تحقیقات بیشتر به مالزی اعزام کرده و همچنین FBI آماده اعزام نیروهای خود به این کشور است تا درصورت درخواست مقامات مالایی،‌ در انجام تحقیقات به آنها کمک کند.

هنوز مشخص نیست چه‌برسر پرواز 370 هواپیمایی مالزی آمده‌است. کنترل ترافیک هوایی مالزی رد این هواپیما را پس از بلند شدن از فرودگاه کوالالامپور به مقصد چین از دست دادند و این هواپیما به گفته متخصصان در ایمن‌ترین بخش از مسیر پرواز خود ناپدید شده‌است. با این‌همه کشف رد سوخت هواپیما در منطقه‌ای که هواپیما ناپدید شده احتمال سقوط آن را افزایش داده‌است، اما کشف نشدن لاشه یا بقایایی از هواپیما و سرنشینانش شدت ابهام درباره سرنوشت پرواز 370 مالزی را شدت بیشتری بخشیده‌است.

کد خبر 252464
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز