همشهری آنلاین: معاون رییس فرودگاه بین‌المللی بغداد به اتهام ˈآسیب زدن به وجهه دولت عراقˈ بازداشت شد.

معاون رییس فرودگاه بین المللی بغداد بازداشت شد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بازداشت معاون رییس فرودگاه بغداد پس از آن صورت گرفت که مقامات عراق پنجشنبه گذشته یک هواپیمای مسافری لبنانی عازم بغداد را حدود 20 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه بیروت مجبور به بازگشت کردند. دلیل این اقدام جا ماندن پسر وزیر ترابری عراق از پرواز مذکور عنوان شد.

علی الموسوی سخنگوی نوری المالکی نخست وزیر عراق گفت: این مقام فرودگاه بغداد پنجشنبه گذشته بازداشت شد.

شرکت هواپیمایی میدل ایست لبنان پنجشنبه گذشته اعلام کرد که هواپیمای این شرکت که عازم بغداد بود، پس از فراخوانی مکرر دو نفر از مسافران که در نهایت در هواپیما حضور پیدا نکردند، از زمین بلند شد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، در بیانیه این شرکت که توسط خبرگزاری ملی لبنان انتشار یافت، آمده است: این مسافران به درخواست ها پاسخ نداده و هواپیما پس از چند دقیقه تاخیر به پرواز در آمد.

حدود بیست دقیقه پس از پرواز، شرکت میدل ایست ایرلاینز از طریق دفتر خود در بغداد اطلاع یافت که چنانچه یکی از مسافران این هواپیما در آن حضور نداشته باشد، مقامات هواپیمایی عراق اجازه فرود به این هواپیما را در بغداد نخواهند داد.

هویت این مسافر مهدی العامری پسر هادی العامری وزیر ترابری عراق ذکر و هواپیما به بیروت بازگردانده شد.

موسوی افزود: به دنبال این حادثه مالکی دستور داد کلیه عواملی که در این اقدام دست داشته اند، از سمت های خود بر کنار شوند، زیرا این اقدام اشتباه وی به وجهه دولت عراق خدشه وارد کرده است.

خبرگزاری فرانسه افزود: هنوز معلوم نیست نقش معاون رییس فرودگاه بغداد در این اقدام چه بوده است.

کریم نوری سخنگوی وزارت ترابری عراق گزارش ها مبنی بر این که دلیل بازگردان این هواپیما جا ماندن پسر وزیر بوده است را تکذیب کرد و گفت: پرواز شرکت هواپیمایی میدل ایست لبنان پس از اطلاع از این که باند فرودگاه بغداد در دست تعمیر است، به بیروت باز گشته بود.

کد خبر 252369
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز