همشهری آنلاین: دفترچه سوالات آزمون‌ ورودی دکتری (نیمه متمرکز) داخل سال ۹۳ منتشر شد و داوطلبان شرکت کننده در آزمون می توانند از طریق لینک های مربوطه سؤالات هریک از رشته های امتحانی را مشاهده کنند.

به گزارش مهر، دفترجه سئوالات در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده شده است. کلید اولیه سوالات در روز پنجشنبه 22 اسفندماه 92 از طریق سایت اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org قابل دریافت خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور کد و عنوان رشته امتحانی (دفترچه شماره 1) در مجموعه زیر منتشر شده است.

مجموعه شیمی، هواشناسی، امار، مجموعه ریاضی، نانوفیزیک، فیزیک، فوتونیک، ژئوفیزیک، نانوشیمی، بیوانفورماتیک، علوم کامپیوتر، فیتوشیمی، علوم زمین، زیست شناسی، علوم جانوری، زیست شناسی، بیوشیمی، زیست فناوری میکروبی، زیست شناسی دریا، ریززیست فناوری /نانوبیوتکنولوژی، علوم شناختی، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی نقشه برداری، مهندسی مکانیک، مهندسی هوا-فضا، مهندسی معدن،مهندسی پلیمر.

مهندسی محیط زیست، مهندسی پزشکی،مهندسی صنایع، مهندسی نفت -مخازن، مهندسی کامپیوتر، مهندسی موادومتالورژی، مهندسی شیمی، علوم وفناوری نانو، مهندسی هسته ای،مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی سیستمهای انرژی، علوم جغرافیایی، مجموعه علوم اقتصادی، مجموعه علوم تاریخی، مجموعه علوم اجتماعی، حقوق عمومی، حقوق جزاوجرم شناسی فقه وحقوق جزا، حقوق بین الملل عمومی، حقوق خصوصی فقه وحقوق خصوصی، مجموعه علوم سیاسی، مجموعه مدیریت، حسابداری، علم اطلاعات ودانش شناسی، مجموعه فلسفه، مجموعه علوم تربیتی، مجموعه علوم ارتباطات.

سنجش و اندازه گیری، مجموعه روان شناسی، مجموعه باستان شناسی، محیط زیست، مجموعه کارافرینی، اینده پژوهی، مجموعه الهیات، مجموعه کلام، حقوق نفت وگاز، اقتصادنفت وگاز، سنجش ازدور و سامانه اطلاعات جغرافیایی، مجموعه مالی، مطالعات زنان، مجموعه مدرسی معارف اسلامی، مجموعه تربیت بدنی، مجموعه محیطزیست، مجموعه مهندسی مکانیک بیوسیستم، مجموعه علوم باغبانی وفضای سبز، بیوتکنولوژی وژنتیک ملکولی محصولات باغبانی، مجموعه علوم و صنایع غذایی، اقتصادکشاورزی، مجموعه چوب شناسی و صنایع چوب، مجموعه علوم خاک، مجموعه علوم دامی.

مجموعه علوم ومهندسی آب، مجموعه زراعت -اصلاح نباتات، مجموعه بیوتکنولوژی کشاورزی، مجموعه زراعت -اصلاح نباتات، مجموعه ترویج و اموزش کشاورزی و توسعه روستایی، حشره شناسی کشاورزی، بیماری شناسی گیاهی، مجموعه علوم جنگل، مجموعه شیلات، مجموعه مرتع داری وابخیزداری وبیابان زدایی، کشاورزی هسته ای، مدیریت پروژه وساخت، معماری، شهرسازی، پژوهش هنر تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر، مرمت، فیزیک پزشکی، اموزش بهداشت، انگل شناسی پزشکی، ایمنی شناسی پزشکی، بیوشیمی بالینی، ژنتیک پزشکی، ویروس شناسی پزشکی، زیست فناوری پزشکی.

بهداشت حرفه ای، پرستاری، بهداشت محیط، باکتری شناسی پزشکی، هماتولوژی ازمایشگاهی و بانک خون، قارچ شناسی پزشکی، جراحی دامپزشکی، بیماریهای داخلی دام های بزرگ، رادیولوژی دامپزشکی، بهداشت وبیماریهای طیور، بهداشت ابزیان، بهداشت موادغذایی، انگل شناسی دامپزشکی، باکتری شناسی، بیوتکنولوژی، فارماکولوژی دامپزشکی، بافت شناسی مقایسه ای دامپزشکی، زبان وادبیات فارسی، فرهنگ وزبانهای باستانی، زبان وادبیات عرب، مجموعه زبان فرانسه، مجموعه زبان روسی، اموزش زبان انگلیسی، زبان وادبیات انگلیسی، ترجمه، مجموعه زبان شناسی.

فیزیک دریا، ژئوفیزیک، علوم جانوری، مهندسی هسته ای، مهندسی نساجی، مجموعه علوم اجتماعی، مدیریت قراردادهای بین المللی نفت وگاز، مکانیزاسیون کشاورزی، مجموعه چوب شناسی وصنایع چوب، هواشناسی کشاورزی، مجموعه علوم طیور، علوم تشریحی، مامائی وبیماریهای تولیدمثل دام، بیماریهای داخلی دام های کوچک، کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی، پاتولوژی دامپزشکی، زبان المانی، فیزیولوژی، اناتومی وجنین شناسی مقایسه ای دامپزشکی، فقه شافعی، امارزیستی.

دفترچه شماره 2 نیز برای گروه آزمایشی علوم پایه، کلیه رشته های گروه آزمایشی فنی-مهندسی، رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی، رشته های گروه آزمایشی کشاورزی و منابع طبیعی، رشته های گروه آزمایشی هنر، گروه آْزمایشی علوم پزشکی، گروه آزمایشی دامپزشکی، گروه آزمایشی زبان - کدرشته 2801 و 2811، گروه آزمایشی زبان عربی، گروه آزمایشی زبان فرانسه، گروه آزمایشی زبان روسی، گروه آزمایشی زبان آلمانی، گروه آزمایشی زبان - کد رشته های 2807 و 2808 و 2809 و 2810 منتشر شده است.

آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 93 در روز 16 اسفندماه با رقابت 240 هزار و 367 داوطلب برگزار شد.