نمایش فیلم سینمایی «نوح» به کارگردانی دارن آرونوفسکی و بازی راسل کرو در نقش اصلی در برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس ممنوع شد.

فیلم نوح

به گزارش هالیوود ریپورتر، قطر، بحرین و امارات متحده عربی اجازه اکران این محصول تازه هالیوودی را نخواهند داد و انتظار می‌رود مصر، اردن و کویت هم همین موضع را در مقابل فیلم استودیو پارامونت بگیرند.

اکران جهانی نوح از اواسط فروردین‌ماه آینده آغاز می‌شود و دلیل اصلی مخالفت با نمایش عمومی آن در کشورهای عربی و مسلمان نشان دادن چهره یکی از پیامبران خداست. دانشگاه الازهر مصر به‌تازگی حکم ممنوع‌بودن نمایش هر محصولی را که تصویرگر چهره یکی از پیامبران الهی و یاران حضرت محمد(ص) باشد، دوباره تأیید کرده است. نکته جالب واکنش مدیران پارامونت به این موضعگیری است؛ آنها پیش‌بینی کرده بودند با چنین واکنشی در کشورهای اسلامی مواجه شوند.

به‌تازگی نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان داد که 98درصد تماشاگران با گرایش‌های مذهبی از تصمیم هالیوود برای نشان دادن چهره حضرت نوح بر پرده بزرگ سینما راضی نیستند. پس از انتشار نتایج این نظرسنجی بود که کرو تلاش کرد از پاپ مجوز نمایش فیلم نوح را بگیرد. او در صفحه توئیتر خود از رهبر کاتولیک‌های جهان خواسته بود به تماشای فیلم زندگی پیامبر خدا بنشیند. در متن پیام بازیگر سرشناس هالیوودی از عبارت اسلامی «ان شاء‌الله» استفاده شده بود.

از زمان استقرار پاپ فرانسیس در واتیکان، فیلمی در این کشور به نمایش درنیامده است. این در حالی است که پاپ جدید پیش‌تر از علاقه خود به سینما به‌ویژه فیلم‌های کلاسیک ایتالیایی سخن گفته بود. آنتونی هاپکینز، اما واتسن، جنیفر کانلی و ری وینستن دیگر بازیگران فیلم سینمایی نوح هستند که با بودجه 125میلیون دلار ساخته شده و تازه‌ترین تلاش هالیوود برای به تصویر کشیدن زندگی پیامبران است.

کد خبر 252282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز