کودکان کار و خیابان یکی از واقعیت‌های جامعه‌اند که رسیدگی به وضعیت آنها نباید به دلسوزی‌های مهربانانه‌ انسانی تقلیل یابد.

کودک کار

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ریاست شورای ساماندهی کودکان خیابانی را بر عهده دارد، معتقد است که مسئله کودکان کاروخیابان نباید به دلسوزی‌های انسانی برای گروهی حاشیه‌ای تقلیل یابدبلکه باید نقش الگوهای توسعه و عملکرد اقتصاد سیاسی دولت‌ها نیز در این خصوص مورد توجه باشد.

او که مراسم روز درختکاری را همراه با کودکان کار و خیابان با کاشت نهال برگزار کرد بر این نکته تأکید کرد که پدیده کودکان کار و خیابان یک واقعیت اجتماعی است که باید با همراهی همه شهروندان به سمت بهبود ساختار و سامان وضعیت آنان حرکت کنیم البته این وظیفه ما مسئولین است که از طریق قانونگذاری، برنامه‌ریزی و ارتباط ساختارمند با رسانه‌هاو افکار عمومی جامعه مدنی را به مشارکت مؤثر‌تر در این مقولات تشویق کنیم.

فقر مالی و بدسرپرستی کودکان مهم‌ترین عامل برای ورود آنها به بازار کار عنوان شده و به‌نظر می‌رسد عدم‌پشتیبانی قانونی از کودکان بد سرپرست یکی از مشکلات حل نشده پدیده کودکان کار و خیابان در کشور باشد.گفتنی است شورای ساماندهی کودکان خیابانی پس از یک وقفه‌ 8ساله در آذرماه گذشته برگزار شدو براساس اخبار منتشر شده از این جلسه تدوین سند ملی درخصوص کودکان خیابانی در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 252250
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز