پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس شورای شهر تهران، با حضور در خیابان لاله‌زار، از کوچکترین و بزرگترین مسجد این خیابان دیدن کرد.

کوچکترین مسجد در تاریخی‌‌ترین خیابان تهران

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی‌ شهر تهران، احمد مسجد جامعی در یکی از بخش‌های برنامه کشف تهران خود، با حضور در خیابان لاله‌زار، از بناهای تاریخی و هویت فرهنگی و معماری‌ این خیابان دیدن کرد.

رئیس شورای شهر تهران، در این برنامه به بزرگترین و کوچکترین مسجد این خیابان هم رفت و با سابقه تاریخی و فرهنگی این دو مسجد در قلب این خیابان آشنا شد و با خادمان این مکان‌های مقدس گفتگو کرد.

به گفته کارشناسان، مسجد کوچیکه با قدمت 80 ساله شامل یک اتاق 4*5 متر در 3 طبقه ساختمان، کوچکترین مسجد منطقه خیابان لاله‌زار است و شاید کوچکترین مسجد تهران هم باشد. این مسجد جزو موقوفات امین السلطنه به شمار می آید.

کوچکترین مسجد در تاریخی‌‌ترین خیابان تهران

از نکات جالب توجه این مسجد، اعلامیه‌ای بود که در ورودی آن نصب شده و روی آن نوشته بود:« این مسجد زنانه ندارد.» و احتمالا به خاطر کمبود جای این مسجد است.

مسجد جامعی در ادامه، به مسجد بزرگ لاله‌زار هم رفت، مسجدی با دو محراب که بخش قدیمی آن قدمت 75 ساله دارد و محل برگزاری اولین مسابقات قرآن کشور در سال 1355 است.

کشف تهران، عنوان برنامه ای است که در آن رئیس شورای شهر و گروه همراهش به منظور آشنایی با هویت تاریخی، فرهنگی، مذهبی و جاذبه های طبیعی پایتخت و گفتگو با مردم محلات و مناطق تهران، برگزار می‌کنند که در بیست و یکمین ایستگاه خود به خیابان لاله‌زار اختصاص یافته بود.

کد خبر 252109
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز