iهمشهری آنلاین: منابع دیپلماتیک روز چهارشنبه در بروکسل اعلام کردند: اتحادیه اروپا دارایی های ۱۸ تن از مقامات اوکراین را که در خشونت های اخیر در کی یف مداخله داشته اند، مسدود کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، به گفته این منابع نام این افراد از طریق نشریه رسمی اتحادیه اروپا منتشر خواهد شد.

اتحادیه اروپا همچنین تصمیم 20 فوریه وزیران امور خارجه این اتحادیه مبنی بر تحریم تعدادی از مقامات اوکراینی را که در خشونت های این کشور دست داشته اند به مورد اجرا در آورده است.

این مقامات متهم به نقض حقوق بشر، اعمال خشونت و ایجاد درگیری هستند که در جریان این اقدامات بیش از80 نفر کشته شدند.

بنابراین گزارش نام ˈیانوکوویچˈ رییس جمهوری برکنارشده اوکراین نیز در فهرست افرادی قرار دارد که دارایی های آنان توسط اتحادیه اروپا مسدود شده است.

ازسوی دیگر بروکسل تهدید کرده است چنانچه تدابیر اتخاذ شده برای خروج نیروهای روسیه از شبه جزیره خودمختار کریمه موثر واقع نشود در آن صورت اتحادیه اروپا دارایی های مقامات روسیه را نیز مسدود خواهد کرد.

اروپا 11 میلیارد یورو به اوکراین کمک می کند

کمیسیون اروپا با اعطای یک کمک اقتصادی به ارزش 11 میلیارد یورو به اوکراین موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، کمیسیون اروپا طی نشستی اعطای کمک اقتصادی به ارزش 11 میلیارد یورو به اوکراین را تصویب کرد.

تحولات سیاسی اخیر در اوکراین موجب شد تا این کشور بیش از پیش با مشکلات اقتصادی مواجه شود.

اتحادیه اروپا با هدف کمک به استقرار ثبات در اوکراین این کمک اقتصادی را در اختیار کیف قرار می دهند.

اوروف: مسکو اجازه خونریزی در اوکراین نمی دهد

از سوی دیگر وزیر امورخارجه روسیه روز چهارشنبه تاکید کرد که مسکو اجازه نخواهد داد تا در اوکراین خونریزی شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، سرگئی لاوروف در نشست خبری مشترک باˈخوزه مانوئل گارسیاˈهمتای اسپانیایی افزود:ˈما اجازه نخواهیم داد در اوکراین خونریزی شود.ما اجازه نخواهیم داد که هیچ سوء قصدی به جان اوکراینی ها و روس هایی که در این کشور زندگی می کنند، بشود.ˈ

وزیر امورخارجه روسیه ادامه داد:روسیه بر نیروهای خودجوش مسلح در کریمه که برای دفاع از شهر تشکیل شده اند هیچ کنترلی ندارد. من این را یک بار دیگر اعلام می کنم که ما بر روی این نیروهای خودجوش هیچگونه کنترلی نداریم.برخی افراد می گویند که این نیروها از روسیه دستور می گیرند اما این موضوع صحت ندارد. اینها نیروهایی هستند که توسط ساکنان کریمه تشکیل شده و تنها هدف آنها دفاع از خودشان است.

به گفته لاوروف، رییس جمهور پوتین روز گذشته تصریح کرد که اگر تحولات در اوکراین را مصداق انقلاب بدانیم ، مسکو نیز نظر کارشناسان را می پذیرد اما نباید اقداماتی علیه حاکمیت اوکراین صورت داد. باید حاکمیت رییس جمهور و دیگر مقامات اوکراین حفظ شود.

وزیر امورخارجه روسیه افزود: برای کاهش تنش در اوکراین همه باید براساس قانون عمل کنند و نباید این برداشت را بوجود آورند که عده ای اجازه دارند همه چیز ازجمله قانون اساسی را نقض کنند.

لاوروف در خصوص ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه ،گفت:نیروهایی که در دریای سیاه مستقرند در پایگاههای خود و بر اساس ماموریت از پیش تعیین شده، انجام وظیفه می کنند. مردم کریمه کسانی را که به قدرت رسیده اند مشروع نمی دانند زیرا آنها از طریق شیوه های غیرقانونی به قدرت رسیده اند.

لاوروف مادرید را به مقصد پاریس ترک کرد تا در آنجا با جان کری همتای آمریکایی خود دیدار و گفت و گو کند.

این نخستین دیدار وزیران امورخارجه آمریکا و روسیه پس از آغاز بحران اوکراین است.

کد خبر 252062
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز