سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کتاب قرآن و باستان‌شناسی تألیف آقای مهندس احمد رهبری از اساتید هیات علمی دانشگاه هنر، توسط اداره انتشارات دانشگاه هنر در اسفند ١٣٩٢ به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب قرآن و باستان شناسی

انگیزه و هدف نگارنده از تدوین این مجموعه ا ین بود که بعضی از پژوهشگران تاریخی و باستان شناسی مطالب علمی را از مطالب دینی تفکیک می‌کنند و در نتیجه بیشتر آثار گذشته را از جنبه علمی، تجربی و مادی مورد بررسی قرار می دهند، بنابراین با استفاده از آیات قرآن می‌توان به نتایجی رسید که در تحقیقات میدانی بررسی شده ویا به موضوعات جدیدی رسید که قابل بررسی نیست، ودر مواردی موضوعات شناسایی شده را کامل تر و اصلاح می کند. و این دلیل بر این است که مباحث علمی با دینی تفکیک ناپذیر است.

از طرفی درسی با عنوان تکوین و تطور تمدن‌های باستانی از دیدگاه قرآن کریم که اصطلاحاً باستان شناسی قرآن کریم عنوان گرفته، در رشته باستان شناسی تدریس می‌شود و نگارنده چندسالی عهده دار ارائه آن در دانشگاه تهران بود که مطالب تدوین و ارائه شده در آن درس مقدمه ای شد تا بحث را کامل تر و در غالب این نوشته ارائه نماید. با این توضیح که جمع آوری مطالب تا تصمیم برای چاپ آن چندین سال فاصله زمانی پیدا کرد.

عنوان کتاب(فارسی)

قرآن و باستان شناسی

عنوان کتاب(انگلیسی)

Quran and Archaelogy

تحقیق و تالیف

مهندس احمد رهبری

تاریخ انتشار

1392

ناشر کتاب

انتشارات دانشگاه هنر

شابک/ISBN

٢-٩٣-6218-964-978

تعداد

1000 نسخه

نوبت چاپ

چاپ اول

تعداد صفحه

٥٢٠  صفحه

قیمت

١٨٠٠٠٠ ریال

کد خبر 251961
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز