همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شب گذشته ۲ گروه دزدان دریایی در تنگه باب‌المندب به نفتکش ایرانی حمله کردند که با قدرت دریایی نیروهای ما مواجه شدند و پا به فرار گذاشتند.

به گزارش فارس از سیرجان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح پروژه ارتباطی و طرح مخابراتی پایگاه دریایی سیرجان، پروژه ارتباطی افتتاح شده را مهم‌ترین مرکز ارتباطی نیروی دریایی عنوان کرد و اظهار داشت: این مرکز می‌تواند آمادگاه ناوگان جنوب و مرکز آموزش دریایی سیرجان را به مناطق عملیاتی جنوب متصل و مرتبط کند.

وی بیان داشت: اولویت کاری نیروی دریایی تدابیر مقام معظم رهبری است و حضور در دریاهای آزاد به معنای پیام صلح و دوستی و تامین امنیت اقتصاد کشور است.

سیاری گفت: اجرایی کردن تدابیر رهبری نظام و فرماندهی کل قوا در عرصه دریا امنیت را برای دریاها تامین کرد و ما دیپلماسی دفاعی را که هم در زمان جنگ و هم صلح باید فعال باشد، تحکیم بخشیده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ناوگروه 29 نیروی دریایی در دریای سرخ حضور دارد و شب گذشته نیز 2 گروه دزدان دریایی در تنگه باب‌المندب به نفتکش جمهوری اسلامی حمله کردند که با قدرت دریایی نیروهای ما مواجه شدند و پا به فرار گذاشتند.

سیاری خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات فرمانده کل قوا نیروی دریایی یک نیروی علمی، سیاسی، نظامی و بین‌المللی است که سیاسی بودن و بین‌المللی عمل کردن نیاز به این دارد که نیروی دریایی در آب‌های آزاد حضور داشته باشد و پیام صلح و دوستی را به کشورهای منطقه منتقل کند.

کد خبر 251939
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز