گروه شهری: عضو جدید کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر از مؤسسه همشهری بازدید کرد.

علی صابری

علی صابری در این بازدید درباره وضعیت شهر برای زندگی معلولان اظهار داشت: واقع‌بینانه این است که از بابت وضعیت معلولان و جانبازان در شهر نزدیک به صفر هستیم و کاری انجام نداده‌ایم. البته رسانه‌ها و به‌خصوص همشهری در این زمینه می‌توانند فرهنگ‌سازی کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه هیچ خلاقیتی نیز بابت اصلاح وضعیت موجود در شهر صورت نگرفته است، تأکید کرد: ساختار شهر از اساس دچار مشکل است. چاره کار هم که انتقال پایتخت نیست؛ یعنی به‌خاطر معلولان نمی‌توان شهر را منتقل کرد. صابری به‌عنوان نمونه به شیب زیاد تهران اشاره کرد که در برخی محله‌ها حتی تردد را برای افراد سالم نیز دشوار می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره راه رفع مشکلات موجود نیز گفت: باید با مردم صحبت کرد تا فرهنگ‌سازی صورت بگیرد. وی تأکید کرد: شخصی که خانه‌ای می‌سازد باید به این فکر کند که اگر دچار آسیب و مصدومیت شد چطور می‌تواند در خانه و محله خود تردد کند؟ صابری یادآور شد: هر فرد سالمی می‌تواند معلول شود و همه باید به این مسئله فکر کنند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: مردم از من این انتظار را داشته باشند که از این پس مباحث مطرح شده در کمیسیون برنامه و بودجه شورا بار حقوقی بیشتری داشته باشد.

کد خبر 251821
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز