گروه اقتصادی: جمعی از اقتصاددانان امضاکننده نامه معروف به «نامه 57 اقتصاددان به رئیس‌جمهوری» از پیشنهاد دکتر احمدی‌نژاد برای گفت‌وگوی صریح و مستقیم با وی درباره سیاست‌های اقتصادی دولت استقبال کردند.

گروهی از امضاکنندگان نامه 57 استاد به رییس‌جمهوری دیروز در نامه‌ای با عنوان «استقبال از دعوت دفتر ریاست جمهوری» ضمن ابراز خرسندی از فضای به وجود آمده عنوان کردند که با توجه به مفاد نامه به رییس‌جمهوری مناسب است که همکاران اقتصادی دولت ابتدا پاسخ مکتوب خود را به نظرات مطرح شده ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، در این نامه تصریح شده است که با پاسخ کتبی دولت به انتقادهای مطرح شده نکات اشتراک و افتراق‌ها روشن شده و از این طریق زمینه مناسبی برای یک بحث و گفت‌وگوی صریح و سازنده فراهم می‌آید. نگارندگان این نامه همچنین پیشنهاد کرده‌اند که پس از دریافت پاسخ مکتوب منتقدان نامه، هر یک از سرفصل‌های نامه اقتصاد دانان موضوع بحث یک میزگرد تخصصی قرار گیرد.

واکنش اقتصاددانان

دکتر علی قنبری از امضا کنندگان نامه 57 اقتصاددان در گفت و گو با ایسنا گفت:اینکه رئیس‌جمهوری نسبت به نامه اظهار علاقه‌مندی کرده‌اند و از اقتصاددانان برای یک نشست صریح دعوت به عمل آورده‌اند، نشان می‌دهد که نامه مذکور تاثیر مثبت خود را ایجاد کرده است.

همچنین دکتر  بهروز ‌هادی‌زنوز به ایرنا گفت: ما این نامه را با این اعتقاد نوشتیم که گوش شنوایی در دولت وجود دارد. اکنون نیز از تصمیم رئیس‌جمهوری در زمینه برگزاری نشست مشترک برای مسائل مطرح شده در این نامه استقبال می‌کنیم و آن را به فال نیک می‌گیریم.

به گزارش ایرنا دکتر احمدی میدری نیز اظهار داشت تشکیل جلسه اقتصاددانان با رئیس‌جمهوری به نقد و اصلاح سیاست‌های اقتصادی دولت منجر می‌شود.

دکتر فرشاد مؤمنی در گفت و گو با مهر گفت: این اقدام نشان می‌دهد که به تدریج در دولت بلوغ فکری و سیاسی ظاهر می‌شود.

کد خبر 25131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز