گروه دانش و سلامت: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم تقدیر از برگزیدگان دومین جشنواره کانون‌های وبلاگ نویسی، موبایل و مهارت‌های رایانه‌ای شکوفا گفت:

جشنواره وبلاگ نویسی

استمرار برگزاری جشنواره شکوفا نشان دهنده این موضوع است که پرداختن به حوزه علم و فناوری روز از سوی شهرداری تهران جدی گرفته شده و در جهت نهادینه‌سازی‌ آن تلاش صورت می‌گیرد.به گزارش همشهری، در این مراسم که در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن تهران برگزار شد از شهروندان دارای رتبه‌های برتر در جشنواره شکوفا تجلیل شد. در ابتدای مراسم محسن جلالی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه یک اظهار داشت: آنچه امروز به‌عنوان راهبرد اصلی شهرداری تهران در دستورکار قرار گرفته تبدیل تهران به شهر الکترونیک است که لازمه تحقق این شعار توانمندسازی شهروندان به ابزار الکترونیک وآشناسازی آنان با فضای مجازی در جهت کاهش بارترافیکی شهر و سهولت زندگی شهروندان است.

در ادامه دکتر علی اکبر جلالی دبیر علمی کانون توسعه مهارت‌های رایانه‌ای جشنواره شکوفا ضمن تشریح اهداف کلان و چشم‌انداز این جشنواره، اظهار داشت: هدف اصلی ما آشناسازی شهروندان تهرانی با مهارت‌های رایانه‌ای از طریق ایجاد و فعال‌سازی‌ کانون‌های جشنواره شکوفا در محله‌هاست و تحقق این مهم تلاش‌های نوآورانه مدیران آی‌تی محلات را می‌طلبد.
وی با تأکید بر رشد چشمگیر توسعه خانه های آی‌تی محلات در مقایسه با سال گذشته گفت: بیش از 7هزار شهروند در آزمون مهارت‌های رایانه‌ای شرکت کردند و از میان آنان 1300نفر به آزمون سطح مناطق 22گانه پایتخت راه یافتند.

دبیرعلمی جشنواره وبلاگ نویسی شکوفا نیز از تشکیل 268 کانون وبلاگ نویسی در سطح محلات شهر تهران و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در هر محله خبر داد. وی خاطرنشان کرد: امسال 413کارگاه آموزشی وبلاگ نویسی در 2سطح مقدماتی و پیشرفته در سطح محلات شهر تهران برگزار شده که 4375نفر در این کارگاه‌ها شرکت کردند.

در ادامه دکتر سیدمحمد هادی ایازی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری تهران طی سخنانی با بیان اینکه مجموعه شهرداری تهران بر توسعه علم و فناوری در سطح شهر تهران تأکید داشته، اعلام کرد: طی 2سال گذشته ما جشنواره شکوفا (شهروند کارآمد و فناوری اطلاعات) را در 7رشته برگزار کردیم و خوشبختانه هر ساله با حضور خیل عظیمی از شهروندان شاهد رشد کمی این جشنواره هستیم و هم بعد کیفی آن با توجه به تجربیات دست‌اندرکاران افزایش می‌یابد.

وی افزود: کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان و استفاده از هنر و استعداد آنان در برنامه‌های مختلف فرهنگی محله و منطقه برای ما در اولویت قرار دارد و تلاش داریم با برپایی جشنواره‌های مختلف در این راستا گام برداریم. درپایان این مراسم از نفرات اول تا سوم کانون‌های وبلاگ نویسی، موبایل و مهارت‌های رایانه‌ای دومین جشنواره شکوفا به‌عنوان برگزیدگان پایتخت با اهدای تندیس، لوح سپاس وجوایز ویژه تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 251304
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز