جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

گروه حوادث: بررسی‌های پلیسی نشان می‌دهد سارقی که اواخر هفته گذشته به ضرب گلوله پلیس کشته شد، کلکسیونی از جرائم خشن را در کارنامه خود به ثبت رسانده بود.

این سارق، ساعت 10صبح هفتم اسفند‌ماه زمانی که سوار بر یک دستگاه هیوندا سوناتای مسروقه بود، در خیابان قزوین از سوی پلیس پایتخت شناسایی شد. وقتی مأموران با استعلام شماره پلاک ماشین متوجه شدند که این خودرو یک روز قبل‌تر از منطقه شهرزیبا به سرقت رفته، به راننده دستور ایست دادند اما او فرار را بر قرار ترجیح داد.

خودروی سوناتا با سرعت زیاد در حال فرار بود و تیم گشت پلیس نیز آن را تعقیب می‌کرد. خودروی مسروقه با چندین خودرو برخورد کرد و مأموران نیز برای متوقف کردن راننده اقدام به تیراندازی هوایی کردند و حتی لاستیک خودرو را نیز هدف گلوله قرار دادند اما راننده همچنان به فرار ادامه می‌داد. در حوالی میدان منیریه، زمانی که راننده سوناتا قصد داشت از بین 2دستگاه اتوبوس فرار کند در آنجا گیر کرد و خودرو متوقف شد.

راننده سپس با پای پیاده به فرار ادامه داد و از دیوار یک واحد مسکونی بالا رفت و قصد گروگانگیری ساکنان خانه برای فرار از محاصره پلیس را داشت که هدف گلوله پلیس قرار گرفت و از بالای دیوار به حیاط سقوط کرد. این سارق 31ساله در مسیر انتقال به بیمارستان جان باخت که در بررسی‌ها مشخص شد وی امید نام داشته و یکی از مجرمان سابقه دار بوده است. این متهم پیش از این بارها به اتهام جرائم مختلف ازجمله سرقت اتومبیل، سرقت لوازم داخل خودرو، سرقت موتورسیکلت و سرقت به عنف منزل همراه با آزار و اذیت شاکی دستگیر شده و راهی زندان شده بود.

بررسی یکی از سوابق او نشان می‌داد که این مرد ساعت 2بامداد 15اردیبهشت 89به زور وارد خانه‌ای در خیابان حافظ شده و با تهدید گاز اشک آور دست به سرقت اموال باارزش خانه زده بود. وی بعد از آن اقدام به آزار و اذیت زن صاحبخانه کرده بود که با شکایت زن جوان دستگیر و راهی زندان شده بود.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: خودروی سوناتای کشف شده از متهم به پلیس آگاهی منتقل شده است و بررسی‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد. 

کد خبر 251289
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز