همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه با انتشار گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر کشورها ؛ بار دیگر ادعاهای واهی و بی‌اساس خود در زمینه نقض حقوق بشر در ایران را تکرار کرد.

human rights us style

به گزارش ایرنا، در گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره وضع حقوق بشر در ایران آمده است: جمهوری اسلامی ایران یک جمهوری دینی است که پس از تصویب قانون اساسی در سال 1979 در یک همه پرسی مردمی تأسیس شد.

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش خود با اذعان به حضور بزرگ و گسترده مردم در انتخابات اخیر خاطر نشان کرد: با وجود مشارکت بزرگ مردمی در انتخابات 14 ژوئن این کشور، نحوه بررسی صلاحیت نامزدها و نیز محدودیت رسانه‌های چاپی و دیجیتال و نظارت بر انتخابات ؛ عادلانه بودن نظام انتخاباتی را مخدوش می‌کند.

در این گزارش ادعا شده است: دولت ایران حق شهروندان را برای تغییر مسالمت آمیز از طریق انتخابات آزاد و عادلانه بشدت محدود می‌کند.

در گزارش وزارت خارجه آمریکا؛ رفتارها و یا مجازات‌هایی نظیر اعدام و تبعیض علیه زنان و کودکان و اشخاص همجنسگرا نیز به عنوان موارد نقض حقوق بشر نام برده شده است.

جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره از سوی کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا متهم به نقض حقوق بشر شده است.

به گزارش ایرنا، اتهام نقض حقوق بشر از سوی آمریکا در واقع یک حربه واهی برای نیل به مقاصد سیاسی است تا از این طریق هم رفتار ضد بشری خود را لاپوشانی کند و هم کشورهای مستقلی مثل ایران را تحت فشار بگذارد ولی امروز دیگر حنای غرب و آمریکا رنگی برای افکار عمومی جهان ندارد و حتی صدای انتقاد از وضعیت بغرنج حقوق بشر از داخل آمریکا نیز شنیده می‌شود.

کد خبر 251268
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز