همشهری آنلاین: دکتر محمدحسین امید در نخستین روزهای سرپرستی در دانشگاه تهران، با امضای تفاهم‌نامه همکاری با دو دانشگاه ورسبورگ آلمان و سلطان قابوس عمان، گسترش همکاری با دانشگاه‌های دوست و همسایه را از اولویت‌های برنامه‌های خود در دانشگاه تهران عنوان کرد.

به گزارش پایگاه رسمی دانشگاه تهران، دکتر محمدحسین امید سرپرست دانشگاه تهران در دیدار با هیئت دانشگاه ورسبورگ آلمان، با اشاره به سابقه همکاری دانشگاه تهران با دانشگاه‌های آلمان، نسبت به تداوم و استمرار همکاری دانشگاه تهران با دانشگاه ورسبورگ ابراز امیدواری کرد.

پروفسور فورشل رئیس دانشگاه ورسبورگ نیز علاقمندی این دانشگاه برای ارتباط بیشتر با دانشگاه تهران را اعلام کرد و با اشاره تفاهم‌نامه‌های موجود بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های آلمان گفت: تفاهم‌نامه‌ها باید در دوره زمانی قابل اجرا تنظیم شوند.

دو طرف در این دیدار با توجه به توانمندی دو دانشگاه خواستار همکاری در زمینه نانو تکنولوژی، شیمی و فیزیک در سطح دکتری شدند و در پایان دیدار، تفاهم‌نامه همکاری بین دو دانشگاه امضا شد.

دکتر امید در دیدار دیگری میزبان هیئت دانشگاهی از دانشگاه سلطان قاموس عمان بود که در نتیجه این دیدار، تفاهم‌نامه همکاری فی مابین دانشگاه تهران و دانشگاه سلطان قابوس منعقد شد.

سرپرست دانشگاه تهران در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه روابط ایران و عمان و گسترش این روابط پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد این دیدار بنای ارتباط محکمی با یکی از کشورهای اسلامی و نیز گسترش همکاری دانشگاهی با کشور دوست و همسایه عمان باشد.

محمدحسین امید، گسترش همکاری با دانشگاه‌های دوست و همسایه را از اولویت‌های برنامه‌های خود در دانشگاه تهران عنوان کرد.

رئیس هیئت دانشگاهی عمان نیز با اشاره به شباهت فرهنگی و دینی بین دو کشور، خواستار همکاری بیشتر دو دانشگاه شد.

دو طرف در این دیدار درباره تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی تبادل نظر کردند و در پایان، تفاهم‌نامه همکاری بین دو دانشگاه امضا شد.

کد خبر 251199
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز