همشهری آنلاین: سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه 4تیر در بیانیه‌ای اعلام کرد که "علی لاریجانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از آژانس دعوت کرده است هیاتی را برای حل مسایل باقی‌مانده به ایران اعزام کند

در این بیانیه آمده است: دکتر علی لاریجانی عصر یکشنبه 3 تیر به وین پرواز کرد و در نشست دیگری با "محمد البرادعی" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شرکت کرد.

لاریجانی پس از دیدار روز شنبه 2 تیر  با "خاویر سولانا" مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لیسبون،پایتخت پرتغال، و گفت ‌و گو درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران راهی اتریش شد.

در بیانیه یادشده که یک نسخه آن در اختیار ایرنا در وین قرار داده شده، آمده است: دکتر لاریجانی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دعوت کرد که هیاتی را برای توسعه "برنامه عمل" به منظور حل مسائل باقیمانده به ایران اعزام کند.

این بیانیه افزوده است که بنا بر این دعوت بزودی هیاتی از این نهاد به ایران سفر می‌کند.

البرادعی روز جمعه اول تیر پس از نشست مشترک با لاریجانی در وین خبر از توافق درباره یک "برنامه عمل" داد که بر اساس آن "حل مسایل باقی‌مانده" درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران در دستور کار قرار گیرد.

لاریجانی نیز در این زمینه گفته بود که این توافق در متنی سیاسی دیده شده است و مشروط به نتیجه بخش بودن مذاکراتش با "خاویر سولانا" مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است.

کد خبر 25091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز