همشهری آنلاین: معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: قرآن و سیره شریف نبوی دو منبع مقدس مرجعیت اسلام هستند.

اهل بیت (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، تبرائیان بیان کرد: در تقویم و بازشناسی سیره علوی باید دو محور موضع‌گیری‌های سیاسی ائمه اطهار (ع)‌و مرجعیت و جایگاه علمی اهل بیت (ع)‌ در جامعه را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: با مطالعه سیره سیاسی به این نکته می‌رسیم که هر کدام از ائمه در برخورد با شرایط وقت در مقابل زمامداران ستمگر موضع‌گیری‌های خاصی داشتند.

تبرائیان ادامه داد:‌ در برهه‌های گوناگون با موضع‌گیری‌ متفاوت از جمله فرهنگی، علمی، سیاسی، تقیه، جنگ و با توجه به جو وحشتناک، میزان آگاهی و تعقل مردم، رفتار ائمه در مقابل ظلم حکام فرق کرده و به مبارزه با آن‌ها برخواستند.

معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: امامان با رفتار خود بیانگر این موضوع هستند که در هر زمان برخورد با طاغوت امری اجتناب‌ناپذیر بوده و اصل تقیه و کتمان مبارزه و استتار، استقامت و صلابت در مقابل خشونت حکام وقت در تمام دوران امامت همه ائمه دیده می‌شود.

تبرائیان اظهار کرد: امامان همراه با مسئولیت امامتی که انجام می‌دادند در انجام تکلیف‌های دینی خود در تمام زمان‌ها الگو و اسوه کامل تمام مسلمانان بوده‌ و هستند.

وی گفت: قرآن و سیره شریف نبوی دو منبع مقدس مرجعیت اسلام هستند که تمام محققان منصف اسلام به این اجماع رسیده‌اند و در به حق بودن ائمه می‌توان به آیات ذکر و تطهیر و احادیثی چون حدیث شریف کسا و ثقلین اشاره کرد.

کد خبر 250898
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز