همشهری آنلاین: همزمان با برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در شیراز، نشست «اعجاز علمی قرآن» در دانشگاه شیراز برگزار شد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای این مراسم محمد مهدی شهریاری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص پزشکی در قرآن نکاتی را بیان کرد و با اشاره به آیه 89 سوره نحل «... وَنَزَّلْنَا عَلَیْکَ الْکِتَابَ تِبْیَانًا لِّکُلِّ شَیْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً وَبُشْرَى لِلْمُسْلِمِینَ؛ ...گفت: خداوند در این آیه تأکید می‌فرماید که این کتاب روشنگر هرچیزی است و بدان معنا که کتاب هدایت است.

شهریاری تصریح کرد: وقتی خداوند انسان را می‌آفریند برای اینکه وی را راهنمایی نماید و به سرمنزل مقصود برساند یک کتاب برای وی می‌فرستد که دستورالعمل‌هایی در این کتاب آورده شده است. در آخرین کتاب آسمانی همه چیز در جهت هدایت، رحمت و بشارت برای مسلمانان بیان شده است لذا انتظار می‌رود در این کتاب آسمانی اگر چیزی بیان می‌شود، در مسیر هدایت انسان باشد.

وی در ادامه به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد که در آنها نکاتی راجع به تغذیه آورده شده است و گفت: در قرآن 4 بار کلمه شفا به کار رفته که 3 بار در مورد خود قرآن است و یکی در مورد عسل است که نشان دهنده اهمیت این نعمت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: زمانی که در مورد دارو صحبت می‌کنیم، میزانی برای آن مشخص می‌کنند اما در مورد قرآن هرچه بیشتر از آن استفاده کنیم، بهتر است.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست همخوانی قرآن توسط گروه‌های دانشجویی صورت گرفت و سپس حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی‌مقدم، دبیر سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اظهار کرد: قرآن برترین نعمت الهی بر بشریت است.

وی بر ضرورت توجه به برگزاری نشست‌های علمی اعجاز قرآن تأکید کرد و گفت: انجام چنین اقداماتی ارزشمند و ستودنی است که باید توجه ویژه بدان شود.

کد خبر 250815
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز