همشهری آنلاین: همزمان با برگزاری سی و ششمین مسابقات سراسری قران در شیراز، موزه قرآن با یک یکهزار و ۷۰۰ نمونه قرآن و تفاسیر قرآنی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در این شهر گشایش یافت.

موزه قرآن

به گزارش ایرنا، رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام عصر یکشنبه پنجم اسفند در حاشیه افتتاح این موزه به خبرنگاران، گفت: موزه قرآن‌های نفیس و تفاسیر مجموعه‌ای ارزشمند از قرآن‌های گردآوری شده مربوط به قرون، اعصار و ادوار تاریخی مختلف می‌باشد که توسط داریوش نویدگویی، از شخصیت‌های فرهنگی و ادبی ایران به پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اهدا شده است.

دکتر جعفر مهراد، با اشاره به ویژگی‌های منحصر بفرد این موزه در زمینه خطاطی، تذهیب، تجلید و دوره تاریخی کتب و ادعیه موجود افزود: بسیاری از قرآن‌های این موزه از کشورهای اسلامی گردآوری شده و برخی نیز به مناسبت های ویژه چاپ شده است.

به گفته رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام این موزه در دوطبقه ساختمان پایگاه استنادی فضایی به مساحت یکهزار و 500مترمربع را دربر می‌گیرد.

دکتر مهراد با بیان این مطلب که قرآنی منسوب به حضرت علی (ع) نیز در این موزه قرار دارد، اظهار داشت: 80 درصد آثار این موزه به صورت اصل اهدایی می‌باشد.

وی افزود: این موزه برای بازدید و استفاده پژوهشگران و دانشجویان دوره‌های عالی مختلف دانشگاه‌های شیراز به ویژه دانشگاه‌های هنر آماده خدمت رسانی است.

کد خبر 250810
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز