یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس ونزوئلا و مخالفان دولت در پایان تظاهرات عصر شنبه که با حضور ده‌ها هزار معترض برگزار شد با یکدیگر به زد وخورد پرداختند.

ادامه ناآرامی ها در ونزوئلا

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش  روز یکشنبه خبرگزاری رویترز از کاراکاس و شبکه خبری بی بی سی، در این تظاهرات که با سنگ پرانی معترضان به سوی نیروهای پلیس در منطقه ˈآلتامیراˈ و شلیک گاز اشک آور نیروهای پلیس همراه بود، چند نفر زخمی شدند.

طرفداران نیکولاس مادورو رییس جمهوری چپ گرای ونزوئلا در مرکز کاراکاس و دیگر شهرهای این کشور به حمایت از مادورو در برابر معترضان تظاهرات کردند.

مادورو پیش از این، تظاهرات را بخشی از راهبرد طراحی شده گروه های راست گرا با حمایت آمریکا برای بی ثبات کردن دولت خود نامیده بود.

وی خطاب به طرفدارن خود گفت: ما از دموکراسی محکمی برخوردار هستیم اما آنچه در ونزوئلا نداریم مخالفان دموکراتیک است.

مادورو در انتخابات ریاست جمهوری آوریل سال گذشته میلادی (فروردین/اردیبهشت 1392) به ریاست جمهوری انتخاب شد.

انریکه کاپریلس که در انتخابات رقیب مادورو بود و شکست خورد، تظاهرات اعتراضی در کاراکاس را هدایت کرد. کاپریلس با انتقاد از دستگیری ˈلئوپولد لوپزˈ مخالف دولت مادورو روز سه شنبه گذشته، دولت ونزوئلا را به تحریک خشونت ها متهم کرد. کاپریلس از طرفداران خود خواست به تظاهرات ادامه دهند.

وی گفت: دلایل و مشکلات فراوانی برای اعتراض وجود دارد و بسیاری از مردم ونزوئلا در رنج به سر می برند؛ اما این جنبش که ما آغاز کرده ایم باید متفاوت باشد. شهرهای ˈتاچیراˈ و ˈمریداˈ در غرب ونزوئلا نیز صحنه برگزاری تظاهرات اعتراضی بود.

موج جدید تظاهرات اعتراضی در ونزوئلا از 12 فوریه (23 بهمن) آغاز شده و 11 روز متوالی در کاراکاس ادامه داشته است.

دادستان کل ونزوئلا روز گذشته مرگ 10 نفر و زخمی شدن 137 تن درتظاهرات اعتراضی در این کشور را تایید کرد.

اعتراضات خیابانی ازدوهفته قبل در ونزوئلای 29میلیون نفری به بزرگ ترین چالش دولت مادورو تبدیل شده است. معترضان خواستار استعفای مادورو به دلیل مسائلی از جمله تورم، نرخ بالای جرم و جنایت، فساد همچنین کمبود کالاهای مصرفی شده اند. هزاران تن از طرفداران مادورو نیز روز سه شنبه با لباس های قرمز در حمایت از وی تظاهرات کردند.

کد خبر 250735
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز