گروه اجتماعی : مدیرکل بهزیستی استان تهران از راه‌اندازی 5 کمپ ترک اعتیاد توسط سازمان‌های مردم نهاد در تهران خبر داد که بین 250 تا 300 نفر از معتادان می‌توانند با استقرار در این کمپ‌ها با روش‌های پرهیز مدار ترک کنند.

محمد نفریه افزود:‌ در زمان حاضر 16 DIC و 63 مرکز ترک اعتیاد خصوصی، 5 مرکز دولتی، 3 شلتر( پناهگاه)، 16تیم outreach و 5 کمپ ترک اعتیاد معتادان در تهران فعالند و حداقل می‌توانند بین 2 تا 3 هزار نفر از معتادان را برای ترک اعتیاد تحت پوشش قرار دهند.

 وی اضافه کرد: کمپ‌ها مراکز جدیدی هستند که با مجوز بهزیستی توسط NGOها ایجاد می‌شوند و معتادان جمع‌آوری شده یا داوطلب می‌توانند با مراجعه به این مراکز طی یک دوره 30 تا 40 روزه در این مراکز مستقر شوند و با روش‌های پرهیزمدار اعتیاد خود را ترک کنند، آیین‌نامه این کمپ‌ها اخیراً تدوین و ابلاغ شده است و هر کدام از این مراکز می‌توانند به 50 تا 60 معتاد خدمت‌رسانی کنند.

 وی اضافه کرد: معتادانی که به مراکز ترک اعتیاد و کاهش آسیب مراجعه کنند کارت درمان بهزیستی را که سبز رنگ است یا کارت درمان مراکز وزارت بهداشت را که سفید رنگ است دریافت می‌کنند، در این کارت همه مشخصات معتادان و کد مرکز تحت درمانی با مهر آن مرکز درج می‌شود و پشت این کارت محلی است که باید هفته‌ای یکبار از سوی مرکز مجاز ترک اعتیاد مهر شود.

 از سوی دیگر گروه هم اندیشی و اتاق فکر مدیریت مبارزه با مواد مخدر به منظور بررسی مهمترین مسائل و مشکلات فراروی کاهش تقاضا، مقابله با عرضه و بررسی راهکارهای مناسب تشکیل شد.

اتاق فکر مدیریت مبارزه با مواد مخدر با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، جانشین دبیرکل و جمعی از اساتید، صاحب نظر و نخبگان دانشگاهی به تبیین و مسئله‌شناسی، ایده پردازی، ارائه راه حل‌های اساسی، چالش‌ها و آینده شناسی در موضوعات مختلف حوزه مواد مخدر اعم از مسائل کلان مدیریت، پیشگیری و فرهنگی، درمان و بازپروری، کاهش آسیب، مقابله با عرضه، سازمان‌های مردم نهاد، پژوهش و اطلاع رسانی داخلی و خارجی می‌پردازد.

کد خبر 25063

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز