یکشنبه ۳ تیر ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سقف تونل شیبلی در بزرگراه جدید "تبریز- زنجان" عصر یکشنیه فرو ریخت. .

بر اثر این ریزش دست کم ‪ ۲۵‬تن از کارگران مشغول به کار در آن، حبس شدند که به دلیل نرم بودن خاک امکان نجات کارگران بسیار اندک است

به گزارش ایرنا با ریزش کوه و فروریختن سقف تونل "تبریز - زنجان" اکیپ‌های امداد رسانی از تبریز و بستان آباد برای نجات حبس‌شدگان به محل حادثه اعزام شدند.

یک مسوول امداد رسانی گفت: با سست بودن خاک و تداوم ریزش آن امکان خاک برداری و عملیات نجات وجود ندارد.

"انوشیروان کرمانی نژاد" معاون عملیات آتش نشانی شهرداری تبریز که به همراه تیم امدادی به محل اعزام شده است به خبرنگار ایرنا گفت"اکیپ‌های فنی در تلاش هستند با استفاده از لوله‌های با قطر زیاد راه ورود به محل حبس شدگان را مسیر سازند.

تونل شیبلی که در مرحله پایانی عملیات ساخت و تکمیل قرار دارد در ‪۳۵‬ کیلومتری شرق تبریز و در قطعه دوم آزاد راه تبریز- زنجان واقع شده است.

هنوز گزارشی از علت وقوع حادثه دریافت نشده،اما معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد ریزش سقف تازه تاسیس تونل ممکن است ناشی از عدم رعایت اصول فنی در ساخت آن باشد.

بزرگراه راه جدید تبریز- زنجان که تاکنون برنامه افتتاح رسمی آن چندین بار به تاخیرافتاده، از نیمه دوم پارسال به طور غیررسمی مورد بهره برداری قرار گرفته و خودروهای سبک و سنگین در آن آمد و شد می‌کنند.

قطعه نخست این بزرگراه به طول ‪ ۸۵‬کیلومتر حدفاصل زنجان - میانه در سال ‪ ۱۳۸۳‬و قطعه دوم آن به طول ‪ ۱۷۳‬کیلومتر حدفاصل میانه- بستان‌آباد در سال گذشته آماده بهره‌برداری شده است.

برای ساخت بزرگراه زنجان - تبریز در مدت ده سال افزون بر دو هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

بزرگراه در دست ساخت زنجان - تبریز به عنوان یک مسیر ترانزیتی، نقش حیاتی در اتصال ایران به ترکیه و اروپا ایفا خواهد کرد.

کد خبر 25059

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز