همشهری آنلاین: مدیر کل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وضعیت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در دو درس ریاضی و علوم از متوسط جهانی پایین تر است، گفت: آموزش و پرورش به بهانه برگزاری آزمون تیمز، در صدد کیفیت بخشی دو درس ریاضی و علوم در دو پایه چهارم و هشتم برای سال تحصیلی آینده است.

به گزارش مهر، عظیم محبی در این باره گفت: آزمون تیمز اختصاص به بررسی وضعیت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در دو درس ریاضی و علوم است. این آزمون قرار است در سطح جهانی برای دانش آموزان در سال 2015 برگزار شود و با توجه به اینکه ایران از متوسط جهانی پایین‌تر است، باید در مدت زمان باقی مانده اقدام به کیفیت بخشی درس ریاضی و علوم کنیم.

وی افزود: این آزمون هر پنج سال یکبار در میان دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی و هشتم متوسطه برگزار می‌شود، به همین دلیل در اداره متوسطه اول قرار است نهضت ارتقای کیفی درس ریاضی و علوم راه‌اندازی شود تا دانش آموزان ایرانی در سال 2015 در امتحانات تیمز رتبه قابل قبولی را کسب کنند.

محبی درباره نحوه ارتقای کیفی درسهای ریاضی و علوم گفت: امسال همزمان با تالیف کتاب‌های جدید پایه هشتم و تدریس معلمان، قرار شده ساعات تدریس معلمان به مدت 20 ساعت اضافه شود و معلمان در ساعات آموزشی اضافه با آزمون تیمز، نحوه طراحی سئوالات و چگونگی آموزش بهتر درس های ریاضی و علوم آشنا می‌شوند.

به گفته مدیر کل آموزش متوسطه اول، نمونه سئوالات تیمز در اختیار معلمان قرار می‌گیرد تا آنها اطلاعات لازم را بدست آورده و از این سوالات در ارائه اطلاعات تکمیلی به دانش اموزان پایه 4 و 8 استفاده کنند.

وی توضیحات خود را اینگونه تکمیل کرد: همچنین قرار شده که در ماهنامه رشد، صفحات ویژه‌ای را به آشنایی دانش آموزان با آزمون تیمز اختصاص دهیم و چالش‌ها و مشکلات را بیان کرده و نحوه پیشرفت در درس‌های ریاضی و علوم به دانش آموزان منتقل می‌شود.

محبی تصریح کرد: از دیگر اقدامات ما چاپ کتاب تیمز است که معلمان با دسترسی به این کتاب به صورت غیرحضوری با این آزمون آشنا شوند. ضمن آنکه همایشی با عنوان "تیمز" سال آینده برای معلمان پایه‌های چهارم و هشتم برای ارتقای کیفیت درس‌های ریاضی و علوم برگزار می‌شود.

کد خبر 250587
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز