شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: معاملات مسکن مهر با وجود آزادسازی همچنان شرایط نامشخصی دارد.

ضوابط و دستورالعمل‌های خرید و فروش مسکن پیچیدگی‌هایی را ایجاد کرده که دارندگان و متقاضیان این واحدها را در ابهام قرار داده است. به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که به‌زودی دستورالعمل شفافی را برای معاملات این واحدها ابلاغ خواهد کرد.

به گزارش همشهری، ابتدا اعلام شده بود که دارندگان مسکن نیز می‌توانند یک واحد مسکن مهر خریداری کنند اما پس از آن مقرر شد تا در مرحله نخست، آزادسازی معاملات به‌طور کامل انجام نشود و تنها متقاضیان مسکن مهر امکان معامله را داشته باشند. یکی از موارد دیگر که قرار است در مراحل بعدی آزادسازی مورد توجه قرار گیرد، خرید و فروش واحدهای نیمه تمام است که این موضوع در حال بررسی است.

در این مرحله تنها اعیان واحدهای تکمیل شده و واجد شرایط قابل معامله خواهد بود. احمد مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه‌‌وشهرسازی در امور مسکن مهر 3‌شرط لازم برای نقل و انتقال واحد‌های مسکن مهر را رسیدن این واحدها به مراحل مالی و اقساطی و ‌دریافت دفترچه قسط متقاضیان، بدهکار نبودن و نداشتن معوقه‌ به بانک مسکن و در آخر بدهکار نبودن به سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهر‌های جدید عنوان کرده است.

از سوی دیگر احمد پژمان، رئیس سازمان ملی زمین و مسکن کشور نیز گفته است که صاحبان واحدهای مسکن مهر می‌توانند درصورت داشتن سند واحد مسکونی، سند را انتقال دهند و واحدهای مسکونی‌ای که هنوز سند‌دار نیستند را به‌صورت وکالت‌نامه انتقال دهند. متقاضیان واحدهای مسکن مهر منتظر شفاف‌تر شدن روش معاملات هستند تا با رونق آن بازار مسکن نیز شرایط جدیدی را تجربه کند.

کد خبر 250564
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز