گروه اقتصادی: بانک مسکن مشمولان دریافت تسهیلات 18 میلیون تومانی مسکن را اعلام کرد.

به گزارش همشهری، بر اساس این خبر ، افرادی که تاریخ عقد قرارداد برای دریافت تسهیلات 18 میلیون تومانی مسکن آنها پس از زمان ابلاغ کاهش نرخ سود توسط بانک مرکزی باشد، مشمول دریافت این نوع تسهیلات با نرخ 11 درصد هستند.

مسئولان بانک مرکزی در ابتدای همین هفته کاهش نرخ سود بانک‌ها را برای اجرایی شدن ابلاغ کرده‌اند.

این در حالی است که تا همین چندی قبل نرخ سود این تسهیلات 13 درصد بوده است. از سوی دیگر این نرخ معادل یک درصد از نرخ سود تسهیلات مصوب دولت برای بانک‌ها کمتر است.

همچنین بانک مسکن از تغییر برخی از ضوابط و شرایط پرداخت اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به سپرده‌گذاران خبر داده است.

بر اساس این گزارش، آن دسته از سپرده‌‌گذاران حساب سپرده سرمایه‌گذاری تسهیلات مسکن اشخاص حقیقی عادی که از تاریخ 15/ 9/85 و بعد از آن اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را دریافت کرده و یا می‌کنند، می‌توانند بدون فسخ حساب، مجددا با رعایت شرایط تعیین شده از این اوراق بهره‌مند شوند.

بنابراین گزارش، این افراد بدون فسخ حساب پس از گذشت شش ماه از تاریخ تخصیص اوراق و با امتیازی که براساس جمع کم‌ترین مانده‌های روزانه حساب از روز بعد از تاریخ تخصیص اوراق محاسبه می‌شود در اولویت‌بندی شرکت داده می‌شوند. پیش از این، افراد مذکور با فسخ حساب و افتتاح حساب جدید می‌توانستند در اولویت‌بندی شرکت کنند.

این در حالی است که اشخاص حقیقی خاص «خیر و توانمند» و حقوقی  نیز می‌‌توانند به قصد انجام کار خیر یا واگذاری این اوراق به کارکنان خود یا سایر افراد با انعقاد قرارداد براساس شرایط این حساب، علاوه بر دریافت سود کوتاه‌مدت مشروط به نگهداری حداقل مانده 50میلیون تومان پس از گذشت حداقل 6 ماه، بدون شرکت در اولویت‌بندی از حق استفاده از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن نیز برخوردار شوند.

پیش از این، این افراد می‌توانستند علاوه بر دریافت سود کوتاه مدت با شرط نگهداری حداقل یک میلیاردریال، پس از گذشت حداقل 6 ماه از حق استفاده از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بدون شرکت در اولویت بهره‌مند شوند.

کد خبر 25056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز