همشهری آنلاین: گوگل طی حرکتی جدید و غیرمنتظره با انتشار کتاب راهنمایی ویژه عینک‌های گوگل به کاربران این تکنولوژی باید‌ها و نباید‌هایی را توصیه کرده است.

براساس گزارش NBC، این اولین باری نیست که گوگل کتابچه راهنمایی را برای عینک خود عرضه کرده‌است، اما اولین‌باری است که چنین کتابچه‌ای از جانب گوگل منتشر شده که در آن به‌جز راهکارهای اولیه و تبلیغاتی، نکاتی را درباره اینکه کاربران چه‌کارهایی را باید یا نباید با این تکنولوژی انجام دهند یادآور شده‌است.

این باید‌ها و نباید‌ها براساس بازخورد گروه آزمایش‌گر این محصول گوگل تدوین شده‌است،‌ ظاهرا گوگل درانتظار دریافت این بازخورد‌ها از سوی آزمونگرهایش بود تا بتواند تجربیات آنها را از استفاده از این عینک‌ها در جامعه مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی را برای مقابله با رویداد‌های احتمالی ارائه کند.

عینک گوگل

دراین راهنما آمده‌است از فرمان صوتی عینک گوگل برای جستجوی مقدار دقیق یک پیمانه آشپزی زمانی که دستتان در میان خمیر مانده استفاده کنید، اما حین ملاقاتی دوستانه این‌کار را نکنید. عینک گوگل را در زمان دویدن و دوچرخه‌سواری استفاده کنید، اما حین اسکی روی آب، گاو‌سواری و یا مبارزه در قفس آن را به چشم نزنید.

در بخشی دیگر از این راهنما نوشته شده: ترسناک و گستاخ نباشید،‌به دیگران احترام بگذارید و اگر آنها پرسشی درباره عینک داشتند، با آنها تند برخورد نکنید. در مکان‌هایی که استفاده از دوربین موبایل ممنوع است، استفاده از عینک گوگل نیز ممنوع است. گستاخ بودن یا زیرپا گذاشتن قانون شرکت‌ها را نسبت به این محصول دلسرد کرده و شانس استفاده و تجربه آن توسط دیگر آزمایشگرها از بین خواهد رفت.

احتمال می‌رود گوگل درپی رویداد‌های اخیری که به واسطه محصول جنجالی‌اش رخ داده اقدام به انتشار این کتابچه راهنمای جالب‌توجه کرده‌باشد. به تازگی یکی از کاربران این عینک مجبور به ترک کافه‌ای در سیاتل شده و همچنین پلیس کاربر دیگری را به خاطر استفاده از این عینک از سینما بیرون انداخته‌است. گوگل به خوبی از تاثیر خشم و نگرانی جامعه نسبت به کارایی‌های این محصول که بسیاری آن را ابزاری برای نفوذ به حریم خصوصی افراد می‌دانند، آگاه است و از این رو تلاش خود را برای ایجاد فرهنگ درست استفاده از آن آغاز کرده‌است.

کد خبر 250262
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز