یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوگل اعلام کرد این شرکت درحال افزایش سرعت اینترنت خود تا ۱۰ گیگابایت برثانیه است، سرعتی بسیار بالاتر از سرعت سرویس گوگل فیبر که تنها یک گیگابایت برثانیه است.

اینترنت

براساس گزارش NBC، اتصال 10 گیگابایت در ثانیه از نظر تئوری هزار برابر سریعتر از میانگین سرعت اینترنت در آمریکا خواهد بود. اما این سرعت بالا به این معنی نخواهد بود که کاربر لزوما می‌تواند به راحتی از آن بهره‌برداری کند.

به گفته دیوید بلسون از شرکت آکامای تصور کنید در اتوبانی هشت بانده با سرعت بالا و در نهایت آرامش درحال رانندگی هستید که ناگهان به یک ایستگاه دریافت عوارض می‌رسید، مانعی که سرعت شما را ناگهان خواهد کاست، همین اتفاق درمورد سرعت اینترنت و اتصال به اینترنت پرسرعت خواهد افتاد.

اگر کاربر درحال دانلود برنامه‌ای از وب‌سایتی باشد که از زیرساختار مناسب برای پشتیبانی از اتصال 10 گیگابایتی برخوردار نباشد، قادر به استفاده از سرعت بالای اینترنت گوگل نخواهد بود. با این‌همه اتصال به وب‌سایت‌های وابسته به گوگل از قبیل یوتیوب با استفاده از این اتصال پرسرعت بسیار ساده خواهد بود.

باتوجه به اینکه سرویس گوگل فیبر به تازگی درحال توسعه و نفوذ در دومین و سومین شهر آمریکا، آستین تگزاس و پروو یوتا، هنوز راه زیادی تا گسترش سرویس جدید و پرسرعت گوگل در شهرهای آمریکا و شاید در بقیه نقاط جهان باقی مانده‌است.

کد خبر 249807
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز