نخستین روز از مرحله نخست رزمایش "ضربت ذوالفقار" با موفقیت پایان یافت.

نخستین روز از مرحله نخست رزمایش "ضربت ذوالفقار" که روز شنبه با فرمان امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه جنوبی، شرقی و جنوب شرق مرز میرجاوه و همزمان در گستره ایران اسلامی آغاز شده بود با موفقیت پایان یافت.

ساعت ‪ ۷‬صبح امروز هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین (مهاجر) برای شناسایی دشمن و اهداف از پیش تعیین شده وارد منطقه عملیاتی رزمایش شدند که شلیک پدافند هوایی دشمن به سمت این هواپیماها ناکام ماند و آنها پس از انجام موفقیت آمیز عملیات خود به آشیانه بازگشتند.

پس از انجام ماموریت این هواپیماها، جنگنده بالگردهای کبری با تیربار و موشک اهداف از پیش تعیین شده را مورد هدف قرار دادند و تنگه مرزی بسیار استراتژیک واقع در میرجاوه را به قصد جلوگیری از ورود دشمن زیر آتش گرفتند.

همچنین در این مرحله از رزمایش ،عملیات پیاده‌سازی ادوات و تجهیزات نظامی اسلینک بوسیله بالگردهای شنوک و ‪ ۲۱۴‬در منطقه انجام شد و چتربازان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز بوسیله چندین فروند بالگرد پیاده‌سازی شده و به سمت تنگه مذکور و اهداف از پیش تعیین شده یورش بردند.

توپ‌های ‪ ، ۱۰۶‬موتورسواران، چتر بازان و آرپی جی زن‌ها نیز به سمت این هدف شلیک کرده و ضمن به تصرف در آوردن تنگه مذکور، نیروهای دشمن فرضی را به اسارت گرفتند.

هواپیمای سی ‪ ۱۳۰‬نیز یکی دیگر از بخش‌های عملیات پیاده‌سازی تجهیزات و چتربازان ویژه را به عهده داشت که این ماموریت خود را به بهترین نحو انجام داد و نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران شرق و جنوب شرق منطقه را نیز در اختیار گرفته و بدین ترتیب نخستین روز از مرحله اول رزمایش ضربت ذوالفقار با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش ایرنا فرماندهان و امرای ارشد و برخی یگانهای ‪ ۱۰‬لشکر مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش حضور دارند.

کد خبر 2498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز