گروه ادب و هنر: مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در نشست خبری ششمین جشنواره داستان انقلاب از برگزاری دوره آینده این جشنواره به شکل فرامنطقه‌ای خبر داد و گفت: این برنامه مهم ادبی را تقدیم می‌کنیم به انقلاب بزرگ اسلامی و شخصیت بزرگ حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم خوبی که این انقلاب را نگه داشته‌اند.

جشنواره داستان انقلاب بین‌المللی می‌شود


علیرضا قزوه ادامه داد: امسال ششمین جشنواره داستان انقلاب با هدف معرفی انقلاب اسلامی و عظمت کار مردم و حضرت امام(ره) و عظمت انقلاب به مردم ما، جهان و نسل‌های آینده برگزار می‌شود. ادبیات انقلاب ویترین هنر انقلاب است و اگر انقلاب اسلامی سینمای فاخر به جهان معرفی کرده، از برکت ادبیات انقلاب است. تأثیر شعر و ادبیات انقلاب بر دیگر هنرها انکارناپذیر است و باعث رشد دیگر هنرها شده است. قزوه در بخش دیگر نشست به ضرورت حضور جدی در عرصه هنر و ادبیات اشاره کرد و افزود: اگر حضور ما جدی نباشد رسانه‌های خارجی در کنار تحریف تاریخ و انقلاب، ادبیات انقلاب اسلامی را هم تحریف خواهند کرد. وی با اشاره به ترجمه آثار داستان انقلاب و جنگ در خارج از مرزها گفت: داستان انقلاب را نویسنده متعهد و خوب انقلاب ما امیرحسین فردی پایه‌گذاری کرد. در 6دوره برگزاری این جشنواره چیزی بیش از 2هزار داستان داریم که محصول همین 6دوره است. مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در پایان گفت: در جشنواره بعدی داستان انقلاب باید فضایی ایجاد کنیم برای اینکه بتوانیم آثار فارسی‌زبان منطقه را با موضوع تأثیر انقلاب اسلامی جمع‌آوری کنیم. تلاش می‌کنیم سال آینده حتما فارسی‌زبانان و نویسندگان کشورهای همسایه را رصد و از آنها برای حضور در جشنواره دعوت کنیم.

آمار و ارقام جشنواره

در ادامه نشست خبری جشنواره داستان انقلاب، حسین فتاحی دبیر هنری جشنواره به ارائه آمار و ارقام پرداخت. به گفته وی، پس از انتشار فراخوان 638اثر در سامانه جشنواره ثبت شد و در نهایت 400اثر به دبیرخانه رسید. پس از داوری اولیه 70اثر از 60نویسنده به مرحله دوم راه یافت که شامل 13رمان بزرگسال، 5رمان نوجوان، 34داستان کوتاه بزرگسال و 18داستان کوتاه نوجوان است. جلسه هم‌اندیشی میان نویسندگان و داوران صبح روز دوشنبه 28بهمن و مراسم اختتامیه ششمین جشنواره داستان انقلاب عصر فردا در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

کد خبر 249763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز