همشهری‌آنلاین: وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه با صدور بیانیه‌ای بار دیگر آزادی موسوی و کروبی را خواستار شد که این درخواست وزارت خارجه آمریکا با واکنش سیاستمداران ایرانی همراه شد.

بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه آمریکا

فارس نوشت: در این بیانیه که به مناسبت سومین سال حصر این افراد منتشر شده، آمریکا از ایران خواسته است به حصر آن‌ها پایان دهد.

پیش از این «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در نشستی که در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برگزار شده بود، آزادی این افراد و دیگر «زندانیان عقیدتی» در ایران را خواستار شده بود.

آمریکا اعلام کرده است که بحث حقوق بشر علاوه بر موضوع هسته‌ای و پیشرفت موشکی از جمله موضوعاتی است که ایران باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

بروجردی: بیانیه مداخله‌جویانه آمریکا محکوم است؛ آینده سران فتنه را قوانین ایران تعیین می‌کند

خبرگزاری خانه ملت نوشت: رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با محکوم خواندن بیانیه مداخله‌جویانه وزارت خارجه آمریکا برای آزادی سران فتنه گفت: این مسئله یک موضوع داخلی است و آمریکا حق دخالت در امور ایران را ندارد.

علاء‌الدین بروجردی در واکنش به بیانیه مداخله‌جویانه وزارت امور خارجه آمریکا برای آزادی سران فتنه گفت:‌ قطعا آمریکایی‌ها حق هیچ‌گونه دخالتی در امور داخلی ایران را ندارد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با محکوم خواندن بیانیه مداخله‌جویانه وزارت خارجه و مقامات آمریکایی برای آزادی سران فتنه افزود‌: مسئله حبس سران فتنه یک موضوع داخلی است و دخالت آمریکا درباره سرنوشت این افراد در جامعه وجهه خوبی ندارد و قطعا جمهوری اسلامی ایران اجازه دخالت را به آمریکا نمی‌دهد.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به شرایط و آینده سران فتنه تصریح کرد: درباره آینده سران فتنه بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران تصمیم‌گیری می‌شود.

همچنین سید حسین نقوی حسینی با انتقاد از بیانیه مداخله‌جویانه وزارت امور خارجه آمریکا برای آزادی سران فتنه گفت: از نظر ملت ایران سران فتنه مجرم هستند و باید بر اساس قوانین باید محاکمه شوند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا در جایگاه مداخله در امور داخلی کشور و تعیین و تکلیف برای مسائل ایران نیست و به طور حتم این‌گونه بیانیه‌ها خلاف مقررات بین‌المللی است.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ مداخله‌جویانه‌ای بار دیگر خواستار آزادی سران فتنه شد، همچنین در این بیانیه حبس سران فتنه خلاف قانون تلقی شده است.

همزمان با وزارت خارجه آمریکا سازمان عفو بین‌الملل نیز در بیانیه‌ای در روز ۲۵ بهمن ماه همین ادعا را داشته است.

مرندی: بیانیه اخیر کاخ سفید بیانگر نقش آمریکا در جریان فتنه ۸۸ است

خبرآنلاین نیز نوشت: محمدرضا مرندی دبیرکل جبهه دانشگاهیان با اشاره به بیانیه اخیر وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر لزوم آزادی سران فتنه گفت: این بیانیه بیانگر نقش آمریکا در جریان فتنه 88 است چراکه مسائل داخلی کشورمان به هیچ عنوان به دیگر کشورها مربوط نیست

وی ادامه داد: تاکنون با سران فتنه سال 88 نظام با رأفت و گذشت برخورد کرده است چراکه اگر این آشوب‌گری‌ها در هر کشور دیگری اتفاق می‌افتاد عوامل فتنه با مجازات سختی رو به رو می‌شدند.

مرندی ادامه داد: دولت آمریکا در برهه‌های مختلف عدم صداقت خود را به اثبات رسانده است و حتی کار به جایی رسیده که در امور داخلی ایران دخالت می‌کند در حالی که وزارت خارجه ما باید پاسخ روشنی را به سردمداران و مسئولان این کشور بدهد تا چنین اجازه‌ای به خود ندهند و در معنای کلی می‌توان گفت که آمریکا درصدد شکستن اقتدار ایران است و با چهره دروغین مواضع اصلی خودش را که همانا نابودی ایران است عنوان می‌کند.

مرندی در پایان با بیان اینکه مسئله هسته‌ای تنها یک بهانه است خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز به این امر اشاره کرده‌اند اکنون اگر همه اختیارات خود را در زمینه هسته‌ای به آنها بدهیم بر روی مسائل حقوق بشر و دموکراسی متمرکز می‌شوند که این امر نشان‌دهنده عدم سازگاری غرب با ماهیت اسلامی جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 249705
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز