همشهری آنلاین: دومین یادواره سرلشکر شهید حاج احمد سوداگر نابغه اطلاعاتی نظامی و از پژوهشگران برجسته دفاع مقدس با حضور همرزمان این شهید در حسینیه حضرت فاطمه زهرا (س) پادگان ولیعصر (عج) و با رونمایی یک عنوان کتاب برگزار شد.

سوداگر

به گزارش ایسنا، در این یادواره سردار سرلشکر مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح گفت: انقلاب اسلامی که امام خمینی (ره) سکاندار آن بودند و اکنون مقام معظم رهبری تداوم‌بخش آن هستند، انقلاب ارزش‌ها است و با سایر نهضت‌ها و حرکت‌ها در کره زمین فرق دارد.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از تربیت‌یافتگان دوران صدر اسلام و اصحاب پیامبر (ص) گفت: شهیدان افرادی مانند سردار سوداگر در واقع همین سربازان انقلاب اسلامی هستند که در صدر اسلام حرکت کرده‌اند و برای اسلام پیروزی‌های بزرگی را به ارمغان آورده‌اند. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در حقیقت بزرگداشت ارزش‌هایی است که این شهیدان آن‌ها را خلق کرده‌اند.

سرلشکر ایزدی ادامه داد: در زندگی فرزندان امام (ره) وقتی عمیق می‌شویم مشاهده می‌کنیم ارزش‌هایی که در آن‌ها متبلور شده است در حقیقت مصداق‌هایی از آیه‌های قرآن هستند که در دوران دفاع مقدس عینیت یافته‌اند. افتخار ما تبعیت از امیرمومنان در تاریخ اسلام است. این حضرت می‌فرمایند:«هنگامی که خداوند صدق ما را دید در حقیقت ما را به پیروزی خواهد رساند.» در دوران دفاع مقدس نیز این احساس را دیدیم و متوجه شدیم اگر می‌خواهیم به پیروزی و موفقیت برسیم و آن را به آغوش بکشیم باید در کارهایمان صادق باشیم. امام (ره) نیز مظهر همین صداقت بودند که از سوی مردم مورد اقبال قرار گرفتند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر در دوران دفاع مقدس گروه‌هایی تشکیل شدند و توانستند ما را به پیروزی برسانند در حقیقت مبنا‌ی فعالیت‌هایشان در حقیقت صدق و درستی بوده است. آن‌ها چنین ترتیب و آمادگی‌ای داشتند و توانستند در صحنه جهاد افضل به جهاد اکبر بپردازند و همچنین سنگرهای خود را محل عبادت قرار دهند.

سرلشکر ایزدی با اشاره به دومین سالگرد شهادت شهید حاج‌ احمد سوداگر گفت: امروز به مناسبت سالگرد یکی از همین افراد که در دوران دفاع مقدس صادق بوده و حرکت در جهاد خالصانه داشته است، حضور یافته‌ایم. ایشان با توجه به اینکه جانباز بودند و یکی از پاهایشان قطع شده بود در صحنه دفاع حاضر شدند. اگر بخواهم ویژگی‌های ایشان را عنوان کنم باید به نشاط، روحیه، علاقه‌مندی و شجاعت او اشاره داشته باشم که توانسته بود در صحنه‌های مختلف دفاع مقدس حضور یابد.

وی ادامه داد: شهید سوداگر در دزفول به دنیا آمد، دزفولی که به دلیل مجاهدت‌هایش در دوران دفاع مقدس بارها از سوی رژیم بعثی عراق مورد هجوم و بمباران قرار گرفته بود. او توانست در خوزستان کار سخت اطلاعات و شناسایی را انجام دهد و با انتخاب این راه کار بسیار ارزشمند و اثرگذاری را برگزید. کارهایی که ایشان در همین راستا انجام داد موجب شد تا استراتژی دشمن مبنی بر عبور از محور خوزستان به تهران با شکست همراه شود. همچنین کار ایشان در عملیات‌های فتح‌المبین و الی‌بیت‌المقدس بسیار کارآمد و کارگشا بود بنابراین این سردار شهید توانست با ابراز توانمندی و کارآمدی‌اش به فعالیت‌های خود موضوعیت بخشد.

کد خبر 249692
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز