شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۸
۰ نفر

اظهار نگرانی کارشناسان و منتقدان نسبت به تأثیر تلخی بیش از اندازه برخی فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر بر اکران سال آینده، با سخنان عضو هیأت مدیره انجمن سینماداران و مدیر پخش حوزه هنری شکلی تازه‌تر به‌خود گرفته است.

غلامرضا فرجی معتقد است که بیشتر فیلم‌های جشنواره قابلیت جذب تعداد زیاد مخاطب ندارند و بهتر است چند فیلم تازه تولید شوند و به اکران سال 93راه یابند. وی به ایسنا گفت: واقعیت این است که سیمرغ‌ها پر می‌کشند، می‌روند و سینمادار می‌ماند با مخاطبش! با توجه به فیلم‌هایی که در این دوره از جشنواره دیدیم، امیدواری سینماداران این است که سازمان سینمایی اکران و تولید سال آینده را به نوعی مدیریت کند. از میان فیلم‌های حاضر در جشنواره امسال تنها چند فیلم به لحاظ گیشه و جذب مخاطب می‌توانند موفق باشند و سازمان سینمایی باید با رایزنی با تلویزیون و شهرداری در تبلیغات به فیلم‌ها کمک کند تا حداقل تبلیغات مناسب مردم را به سینما بکشاند.

فرجی با تأکید بر مشکل اکثر فیلم‌ها افزود: بیشتر فیلم‌هایی که دیدیم در یک لوکیشن و فضای بسته می‌گذشتند و تنوع ژانر هم به چشم نمی‌خورد. به همین دلیل طبیعتا بسیاری از فیلم‌ها برای جذب مخاطب عام مشکل خواهند داشت. سینماداران امیدوارند که فیلم‌هایی غیراز آنچه در جشنواره دیدیم تولید و به اکران 93اضافه شود.

خبر دیگر درباره اکران سال آینده اینکه نسخه سینمایی «معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی برای اکران نوروزی کوتاه می‌شود و طی چند هفته آینده به سرگروهی سینما استقلال روی پرده سینماهای تهران می‌رود. پخش این فیلم را فیلمیران برعهده دارد و گفته می‌شود علاوه بر تدوین مجدد، قرار است اصلاحاتی روی رنگ و صدای معراجی‌ها هم انجام شود. از «آذر، پرویز، شهدخت و دیگران» بهروز افخمی و «آتیش‌بازی» بهمن گودرزی با بازی الناز شاکردوست و امین حیایی به‌عنوان 2 گزینه دیگر اکران نوروز 93نام برده می‌شود.

 

کد خبر 249605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز