همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همزمان با سی و پنجمین فجر انقلاب اسلامی، آمارهایی از توسعه آموزش عالی در ۳۵ سال اخیر نسبت به وضعیت آموزش عالی قبل از پیروزی انقلاب اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، رضا فرجی‌دانا پس از افتتاح 13 طرح عمرانی در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در مراسم تقدیر از خیرین در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه گفت: با توجه به اینکه جمعیت کشور نسبت به سال 1357 دو برابر شده اما تعداد دانشجویان، رشد 25 برابری داشته است.

وی افزود: امروز با وجود جمعیت 70 میلیون نفری ایران 4/4 میلیون نفر دانشجو تحصیل می‌کنند و سال 57 با جمعیت 35 میلیون نفری، حدود 175 هزار نفر دانشجو در کشور وجود داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: دانشجویان کشور هم اکنون در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های مختلف و مورد نیاز تحصیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: تعداد انتشار مقالات در دوران پیروزی انقلاب 700 مورد بوده در حالی که امروز پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از 25 هزار مقاله در مجلات معتبر کشوری و بین‌المللی به چاپ رسیده است و بیش از سهم خود در تولید علم جهانی گام برداشته‌ایم.

کد خبر 249525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز