همشهری آنلاین: سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید گفت: حجت الاسلام شهیدی در ملاقات‌ها مشکلات راگوش داده و آقای شاه‌حسینی مشکلات ایثارگران را یادداشت کرده و موظف به پیگیری هستند. بر این اساس مشکلات جانباز جعفری‌منش نیز پیگیری می‌شود.

محمد اسفندیاری

محمد اسفندیاری سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با تسنیم در مورد دیدارهای صورت گرفته از خانواده شهدا و ایثارگران گفت: پیگیری مشکلات در دیدارهایی که از جانب رئیس جمهور صورت می‌گیرد، با خود ریاست جمهوری است. اما ملاقات‌هایی که حجت الاسلام شهیدی به عنوان رئیس بنیاد شهید از خانواده شهدا و ایثارگران دارند از طرف زیرمجموعه خود ایشان پیگیری می‌شود.

وی در مورد دیدار از خانواده جانباز جعفری‌منش افزود: حجت‌الاسلام شهیدی در تمامی ملاقات‌‌ها دقیقا تمام مسائل و مشکلات را گوش می‌دهند و آقای شاه‌حسینی مشاور و مدیر کل حوزه ریاست بنیاد شهید که در تمام این دیدارها همراه حجت الاسلام شهیدی هستند، موارد لازم و مشکلات ایثارگران را یادداشت کرده و موظف به پیگیری آن‌ها هستند. دیدار از جانباز جعفری منش که در روز 22 بهمن نیز اتفاق افتاد با همین روال پیش خواهد رفت و مشکلات مطرح شده از طرف دفتر آقای شهیدی پیگیری می‌شود.

اسفندیاری با اشاره به طرح برخی مشکلات خانواده جعفری منش با حجت الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید گفت: چنانچه مشکل این جانبازان در این دیدار‌ها عنوان نشده باشد، می‌‌توانند مشکلاتشان را کتبا نوشته و به دفتر ایشان در بنیاد شهید ارسال کنند. تمام خواسته‌های کتبی رسیدگی خواهد شد.

حجت الاسلام شهیدی صبح سه‌شنبه 22 بهمن ماه 92 با حضور در شهرستان ورامین از 4 خانواده شهید و ایثارگر شهرستان ورامین دیدار کرد که یکی از آن‌‌ها خانواده جانباز جعفری‌منش بود. شهیدی با حضور در منزل این جانباز که هم‌اکنون 30 سال از مجروحیتش در نبرد هشت سال دفاع مقدس می‌گذرد، از وی عیادت کرده مشکلاتش را جویا شد.

محمد جعفری‌منش متولد 1340 است. او در ابتدای جوانی وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده و وقتی جنگ تحمیلی آغاز شد، مانند دیگر رزمندگان اسلام دلیرانه در میدان حاضر و در عملیات‌های مختلف حضور داشته و همپای دیگر رزمندگان جنگیده است. او یکی از جانبازان ساکن ورامین است که امروزه به‌دلیل عوارض مربوط به جراحت‌های جنگی مشکلات زیادی را متحمل می‌شود. مجروحیت جعفری‌منش در عملیات والفجر4 و در سال 62 از یک ترکش بزرگ در سرش آغاز شد و هنوز هم عوارض آن پی‌درپی ادامه دارد. حالا سمت چپ بدنش لمس شده است. چشم چپش را تخلیه کرده، کام مصنوعی دارد. مجبور است وقت و بی‌وقت تشنج حاصل از مجروحیت را تحمل کند. لگنش چندین بار عمل شده، کلیه‌هایش را از دست داده و دیالیز می‌شود. موج‌گرفتگی شدید دارد. و پای راستش نیز از زیر زانو قطع شده است. جانباز جعفری‌منش با این همه مشکلات فقط 65 درصد جانبازی دارد. و خانواده او گلایه زیادی از بی‌مهری مسئولین داشته‌اند. چندی پیش خبرگزاری تسنیم در مصاحبه‌هایی پیگیر مشکلات این جانباز و خانواده‌اش شده بود.

کد خبر 249521
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز