همشهری آنلاین: فرمانده سپاه قدس با تاکید بر اینکه دشمنان اهمیت و عظمت انقلاب اسلامی را به خوبی درک کرده اند ،گفت: عظمت انقلاب اسلامی از اصرار بر عداوت و شدت خصومت دشمنان بیشتر نمایان می شود.

قاسم سلیمانی

سردار ˈقاسم سلیمانیˈ عصر پنجشنبه در آیین بزرگداشت اولین سالگرد شهید ˈحسن شاطریˈ افزود: استمرار خصومت دشمنان و استفاده از انواع تاکتیک ها برای مقابله با نظام اسلامی دلیل بر اهمیت و عظمت این انقلاب الهی است.

وی با تبیین اهمیت انقلاب اسلامی از منظر داخلی و بیرونی و نیز نقش اسلام ، مذهب شیعه، ایران و قومیت ها تصریح کرد: انقلاب اسلامی تراوش فکر، ذهن، شجاعت و فقه حضرت امام خمینی (ره) بود.

وی با بیان فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ˈامام بعد از معصومین بی نظیر بودˈ اظهار داشت: این سخن بی نظیری از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است که در خصوص نقش و جایگاه امام راحل بیان شده است.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) پایه گذار حکومتی بر اساس مذهب بود و دو ویژگی به جهان اسلام داد و مانع از سیر نزولی اسلام شد.

وی گفت: حمایت از مبارزین و جریان های اسلامی و دفاع از اسلام و مسلمین در برابر تجاوزات به جهان اسلام، دو ویژگی انقلاب اسلامی است و در این دو بعد، ایران انحصاری عمل می کند و کسی این قابلیت را ندارد.

سردار سلیمانی جریان ملی گرایی در ایران را دروغ خواند و گفت: ملی گرایی در ایران با هدف مقابله با اسلام و مذهب ایحاد شد.

فرمانده سپاه قدس ساختار نظام اسلامی ایران را نیز بی نظیر خواند و به بیان ویژگی های شهید شاطری پرداخت و گفت: شهدا ماندگارترین چهره های کشور هستند و عکس، نام و سیره شهدا بالاترین نقش را در صدور انقلاب و تطهیر جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه شهدا، جامعه را به سمت مذهب و انقلابی گری سوق می دهند، گفت: شهید شاطری از این جنس بود و یک مدل رفتاری، اخلاقی و الگو بود و وقتی به لبنان رفت، چهره غم گرفته و خرابه های وسیع را با رفتارش چنان عوض کرد که کسی نمی تواند به این اندازه تبلیغ اسلام کند.

سلیمانی گفت: در بزرگی شاطری همین بس که وقتی شهید شد تمام ادیان در جنوب لبنان و حتی در کلیساها برای بزرگداشت وی مجلس گرفتند و با رفتارش، اخلاق و رفتار را صادر کرد و این ماندگار شد.

فرمانده سپاه قدس گفت: شهید شاطری یک مدل و الگو بود و باعث صدور انقلاب شد و مذهب را در دل ها زنده و عزیز کرد.

این آیین با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و قشرهای مردم، مسوولان و خانواده شهدا در امام زاده یحیی ابن موسی (ع) سمنان و در جوار شهدای این خطه برگزار شد.

کد خبر 249486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز