همشهری آنلاین: حافظ ناظری کنسرت بزرگ موسیقی کلاسیک ایرانی را که به زعم خودش «معرفی جنبه دیگری از فرهنگ و هنر پارس و کُرد به جهانیان است» اوایل سال آینده در لس‌آنجلس روی صحنه می‌برد.

به گزارش بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حافظ ناظری 9 فروردین 93 (29 مارس 2014) در سالن نوکیا تئاتر لس‌آنجلس به روی صحنه می‌رود.

شهرام ناظری نیز در این کنسرت پسرش را همراهی خواهد کرد و دیپاک چوپرا (هنرمند و فیلسوف هندی) هم در این کنسرت حضور دارد که باعث شده رسانه‌های معتبر دنیا نیز درباره این کنسرت و تلفیق و تاثیر جادویی موسیقی و مدیتیشن در ذهن شنوندگان آن، گزارش‌هایی را منتشر کنند.

«دیپاک چوپرا»، فیلسوف و پزشک هندی‌تبار است که پشتوانه‌ی کارهای پژوهشی‌اش در زمینه‌ ارتباط جسم با روح و روان و همچنین آشتی دادن و پل زدن میان آگاهی خردمندانه‌ غربی با خرد و اندیشه‌ شرقی، به بیش از 40 کتاب و صدها نوشتار و بی‌شمار سخنرانی و برنامه‌های رادیو و تلویزیونی می‌رسد و به همان سان، یک مولانا شناس بنام نیز هست.

«هدیه عشق» (A Gift Of Love) از معروف ترین آلبوم‌های موسیقی است که بر مبنای اشعار مولانا و با تلاش این فیلسوف و هنرمند هندی ساخته شده است. دیپاک چوپرا موفق شد ستاره‌های ادب و موسیقی چون «مدونا»، «کولمن بارکز»، «دمی مور»، «گلدی هون»، «مارتین شین» و «لورا دی» را گرد هم آورد و این آلبوم را ضبط کند.

همچنین «سمفونی رومی» نام پروژه‌ی جدید حافظ ناظری است که در ادوار مختلف در آن سعی دارد با ترکیب موسیقی ملی ایران و موسیقی کلاسیک غرب، گونه‌ جدیدی از موسیقی را معرفی کند که می‌توان نام «موسیقی فراکلاسیک ایرانی» را روی آن گذاشت؛ اثری که بتواند گفت‌و‌گوی فرهنگی ما با جهانیان باشد. نام این پروژه نمادی است از آمیزش فرهنگ شرق و غرب. واژه‌ی سمفونی به عنوان سمبل فرهنگ موسیقایی غرب برگرفته از واژه‌ی سمفونیا و مولانا به عنوان اسطوره و سمبل فرهنگ مشرق زمین است.

اثر شماره یک «سمفونی رومی» با نام «بُعد یازدهم» که «حافظ ناظری» چیزی حدود 10 سال برای ساخت و تولید آن وقت و انرژی صرف کرده، پس از تکمیل مراحل تولید و ساخت آن، تا اواخر امسال به صورت همزمان در ایران و سایر کشورهای جهان منتشر خواهد شد.

کد خبر 249483
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز