چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشی های مریم کریمی با عنوان «آغاز فصل سرد» از ۲۵ بهمن در گالری شکوه برگزار می‌شود.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، کریمی در این نمایشگاه هشت تابلوی پرتره که با خط نستعلیق همراه است را با تکنیک رنگ روغن و ابعادی متفاوت که کوچکترین آن 90×110 و بزرگترینش 120×140 سانتی متر است را به تماشا خواهد گذاشت.

پس زمینه تمامی آثار کریمی پرتره زنانی با تونالیته های مختلف رنگ خاکستری است که حریر بنفش رنگی بر روی قسمتی از پرتره آمده و آن را به دو قسمت تقسیم کرده است، او چهره این زنان را با اشعاری که با خط نستعلیق بر روی بوم آورده همراه کرده است.

هنرمند در این آثار از مسائل و مشکلات زنان در جوامع مختلف می‌گوید، او معتقد است مسائل مختلف در زندگی زنان باعث انتخاب و گذشت آنها در زندگی شده است.

او عنوان « آغاز فصل سرد» را برای آثارش برگزیده زیرا اگر زنان آثارش آرزوهایشان را در زندگی انتخاب کنند و به دنبال آن بروند، دلتنگی هاى جدیدى برایشان رقم می‌خورد و باید از همسر و فرزند خود بگذرند.

او پرتره زنان را از عکس های مختلفی انتخاب کرده و بر اساس نوع چهره آنها اشعاری مناسب را برگزیده و بر روی بوم به تصویر کشیده است.

مریم کریمی متولد 1359 تهران است، او کارشناسی معمارى داخلى از دانشگاه غیر انتفاعی دارد و بیش از ده سال است که به شکل حرفه ای نقاشی می‌کشد و حدود چهار سال است که در زمینه نقاشی تدریس می‌کند.

«آغاز فصل سرد» دومین نمایشگاه انفرادی وی محسوب می‌شود.

نمایشگاه نقاشی های مریم کریمی تا 30 بهمن ماه در گالری شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 الی 20 از این آثار دیدن کنند.

کد خبر 249320
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز