شنبه ۲ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

مهدی قنبر: نام مسعود رسام از جمله اسامی‌ای بود که در دهه هفتاد به همراه همکار دیرینش بیژن بیرنگ آورده می‌شد.

این زوج هنری در عرصه کارگردانی و تهیه‌کنندگی تلویزیونی موفقیت‌های فراوانی را از جمله ساخت آثاری چون، همسران، خانه سبز، رؤیای شیرین دریا، قطار ابدی و چندین اثر سینمایی و تلویزیونی دیگر در کنار یکدیگر کسب کرده‌اند. پس از جدایی این دو همکار دیرین، مسعود رسام به‌طور جداگانه اقدام به ساخت چند سریال تلویزیونی کرد که از آن جمله می‌توان به آخرین سریال او که هم‌اکنون مراحل تولید خود را پشت سر می‌‌گذارد، یعنی «بزرگ مرد کوچک» اشاره کرد.

  •  چه خبر آقای رسام؟

- در حال اتمام تصویربرداری سریال «بزرگ مرد کوچک» هستم و شش قسمت از بیست قسمت تدوین شده است و با توجه به سرعتی که مراحل آماده‌‌سازی کار طی می‌‌کند تا یک ماه آینده، سریال به‌طور کامل به شبکه تحویل داده می‌شود.

  •  فضا، دکورها، تنوع داستان‌ها به نظر می‌آید که  سریال جزء سریال‌های پرهزینه است؟

- این کار با وجود تنوع فضا،  لوکیشن، کار چندان هزینه‌برداری نبود. برای رسیدن به فضاهای مورد نظر از ساخت دکور، استفاده از فضاهای موجود و یا تغییرات کوچک و جزئی در این فضا کمک گرفته‌ایم.

  •  و دیگر چه خبر؟

- کار دیگری در مرحله نگارش دارم با نام «خاتون» که قرار است در گروه فیلم و  سریال شبکه  3 ساخته شود. امیدوارم پس از اتمام سریال «بزرگ مرد کوچک» تولید این کار را آغاز کنم.

  •  داستان از چه قرار است؟

- طرح اولیه سریال که فضای تاریخی، خانوادگی دارد را خودم نوشته‌ام و در حال حاضر هم مشغول گفت‌وگو با چند فیلمنامه‌نویس برای همکاری در نوشتن فیلمنامه هستم.

  •  طرح به کجا رسیده است؟

- حاصل این همکاری، منجر به نگارش ده قسمت کار توسط آقای معتمدی است که امیدوارم در روزهای آینده با چند نویسنده دیگر این گفت‌وگوها به نتیجه برسد و مراحل نگارش کار به انجام برسد. به هر حال از آنجایی که سریال «خاتون» یک مجموعه تلویزیونی، تاریخی به حساب می‌آید و از این رو کار سنگین محسوب می‌شود، در تلاش هستم تا از افراد دیگر هم برای نگارش کار کمک بگیرم.

  •  فیلم و ساخت سریال تنها فعالیت شما محسوب نمی‌شود؟

- جدا از فعالیت‌هایی که در قالب تولید کارهای تلویزیونی دارم به مانند گذشته مشغول ساخت تیزرهای تبلیغاتی هم هستم؛ چرا که از گذشته در این بخش از فعالیت‌های تجاری مشغول بوده‌ام و سابقه‌ای دیرین داشته‌ام و به عبارت دیگر منبع اصلی درآمدی برایم محسوب می‌شود. اساساً ساخت برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی بیشتر جنبه حرفه‌ای  دارد و چندان درآمدی برای سازندگان خود به همراه ندارد.

از سوی دیگر کارهای تولیدی من هم شامل آثاری با تولیدات و هزینه‌های سبک بوده و به همین خاطر من هم سراغ کارهای سنگین نرفته‌ام. به هر حال کارهای میلیاردی هم به ما نمی‌دهند (با خنده) البته در شرایط کنونی و سابقه‌ای که در ساخت و تولید تیزرهای مختلف کسب کرده‌ام دیگر چندان انگیزه‌های مادی در زندگی‌ام وجود ندارد از این رو هدف اصلی‌ام ساخت کارهای مناسب، تأثیرگذار و خوب در تلویزیون است و کسب درآمدهای بالا از این راه دغدغه‌ام محسوب نمی‌شود.

کد خبر 24930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز