همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:‌ دانش هسته‌ای یک خواست عمومی است و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را از ملت ایران بگیرد.

حسین دهقان

به گزارش فارس از سمنان، سردار حسین دهقان پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایان سمنانی در میدان امام خمینی این شهر اظهار کرد: امروز جهان استکبار می‌کوشد تا در دنیای اسلام و کشورهای اطراف ایران، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی را بیش از گذشته تبلیغ کند تا شاید بتواند بدین طریق، در نگاه مثبت ملت ایران و اراده عمومی ما خللی وارد سازد.

وی گفت: امروز تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان و دولت به دنبال حفظ حقوق مردم هستند و هیچ‌کس ذره‌ای از خواست و حق مردم عدول نخواهد کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس مفاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های پذیرفته شده بین‌المللی به کار خود ادامه می‌دهد و خواسته‌هایش را با جدیت دنبال می‌کند.

دهقان ادامه داد:‌ امروز جهان غرب فشارهای متعددی را بر مردم ایران وارد می‌آورد تا به ملت ما القا کند که مسئولان کشور به دنبال سلاح هسته‌ای هستند اما پاسخ روشن رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به آنها این بود که در فتوایی شرعی اعلام فرمودند تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای حرام است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بیان این سخنان به واسطه بهانه‌جویی‌های مستمر و مکرر غربی‌ها است چرا که ملت ایران نیازی به سلاح هسته‌ای ندارد.

دهقان گفت: بزرگترین سلاحی که ملت ایران امروز در اختیار دارد، سلاح اتحاد، ایمان، انسجام و اطاعت از رهبری است و هیچ قدرتی نمی‌تواند این سلاح‌ها را از مردم ایران بگیرد.

وی با بیان اینکه دشمنان در طول سالیان گذشته تمام همت خود را بر این گذاشتند تا مانع شوند که ملت ما به دانش و فناوری هسته‌ای دست یابد، ادامه داد: غربی‌ها هر برنامه، فعالیت و اقدامی انجام دادند تا نتوانیم به فناوری هسته‌ای دست یابیم.

دهقان گفت: فعال کردن سیستم‌های جاسوسی و انجام انواع اقدامات جنایت‌کارانه نظیر ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان تنها بخشی از فعالیت‌هایی است که غربی‌ها علیه ملت ایران انجام داده‌اند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:‌ این در حالی است که اراده و خواست ملت ایران و فرزندان دانشمند آنها امروز متجلی شده و ایران به جمع کشورهای دارای فناوری هسته‌ای پیوسته است.

وی افزود: امروز ملت ما از دانش و فناوری هسته‌ای بهره‌مند است و تلاش می‌کند تا در این راه پیشرفت نیز داشته باشد.

وی گفت: در نقطه مقابل آمریکایی‌ها و غربی‌ها با تحریم‌‌های ظالمانه و غیرانسانی خود تلاش دارند تا راه ما را سد کنند و به نوعی القا سازند که تحریم‌ها منجر به سست شدن اراده ملی مردم شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد:‌ در همین حال، ملت ما امروز در گوشه‌گوشه ایران اسلامی به میدان آمده‌اند که با قدرت و صلابت بگویند در هر شرایطی مسیر عزت و اقتدار خود را با قوت ادامه می‌دهند و ذره‌ای از مواضع به حق خود عقب نخواهند نشست.

دهقان ادامه داد:‌ امروز باید گفت که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران هرگز از خواسته‌ها و اهداف ملت ایران عدول نخواهد کرد و مردم نیز حاضرند هر هزینه‌ای برای حفظ آبروی خود بپردازند.

وی با بیان اینکه خوش‌بینی به نظام سلطه همواره سبب عقب‌نشینی بیشتر ما خواهد شد، گفت: دنیای غرب به هیچ‌وجه حاضر به پذیرش نظام اسلامی نیست و به همین خاطر همواره علیه ما توطئه می‌کند اما باید دانست که مردم ایران در این درگیری‌ها و منازعات پیروز میدان بوده‌اند و از این پس نیز همین‌گونه خواهد بود.

نظام اسلامی ذره‌ای از منافع ملی عقب نمی‌نشیند‌

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نظام اسلامی ذره‌ای از اهداف و منافع ملی عقب نمی‌نشیند و همواره خواسته‌های خود را با اتکا به حضور آگاهانه مردم در صحنه دنبال می‌کند.

‌سردار ‌دهقان ‌گفت: ملت ایران در انقلاب خود به دنبال نفی نظام استبدادی ستمشاهی بود و به این هدف نیز دست یافت.

وی بیان داشت: رژیم ستمشاهی خودباوری و پذیرش توانمندی‌های ملی را در مردم همواره نفی می‌کرد و به تبعیت از نظام سلطه، پذیرش هر گونه توان داخلی برای او قابل قبول نبود.

وی تصریح کرد: نظام سیاه شاهنشاهی به دنبال این بود که ملت ایران را وابسته کند و نظام سرمایه‌داری را به عنوان الگویی در اذهان آنها جلوه‌گر سازد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: شاه و همکار غربی او به دنبال او بودند که ملت ایران را وارد فضای متفاوتی جدای از خودباوری و استقلال سازند و به براندازی فرهنگ اسلام مداری و ترویج فرهنگ غربی توجه ویژه‌ای داشتند.

دهقان گفت: برگزاری جشن‌های 2500 ساله تجلی و نماد عینی این خواسته نظام شاهنشاهی بود.

وی گفت: نظام شاه به دنبال این بود که اجازه ندهد هیچگونه توانمندی و اقتداری در داخل کشور رخ دهد یا اگر به موفقیتی نیز می‌رسید، ترجمه‌ای از نظام غرب باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نظام سیاسی برآمده از انقلاب اسلامی متکی بر اصل مترقی ولایت فقیه است و به جرأت می‌توان گفت که نظام این چنین مستقل و متکی بر اراده و خواست ملت در جهان وجود ندارد.

دهقان افزود: همه همت نظام اسلامی بر عینیت بخشیدن به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است و در تمام دنیا در نظام‌های سیاسی سراغ نداریم که با این استقبال از نظرات مردمی استفاده شود.

وی ادامه داد: 22 بهمن در حقیقت روز پیروزی ملت و شکست دشمنان اسلام است و در این روز شاهد غلبه حق بر باطل و آغاز حکومت الله و خاتمه حکومت طاغوت در سرزمین عزیز اسلامیمان بودیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: 22 بهمن روز به بار نشستن دوران طولانی مبارزه و تحمل شکنجه‌ها و زندان‌های رژیم شاه بود و در این روز شاهد باز شدن وجود ظلم و ستم حکومت شاهنشاهی از دست و پای ملت ایران بودیم.

وی گفت: 22 بهمن روز اوج احساس غرور و عزت ملت ایران است و در چنین روزی، مردم غیور ایران اسلامی بار دیگر با آرمان‌های امام عظیم‌الشأن، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ارزش‌های شهدا تجدید میثاق می‌کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز شاهد بودیم که همه ملت ایران از همه اقشار و اقوام و با همه مذاهبی که دارند، در صحنه حاضر شدند و 22 بهمن به روز حضور تمام عیار ملی در کشورمان تبدیل شد.

وی گفت: حضور در راهپیمایی 22 بهمن در حقیقت تأکید مجددی بر ادامه راه انقلاب و اعلام پافشاری بر حفاظت از ارزش‌های انقلاب و وفاداری تمام عیار به نظام اسلامی است.

کد خبر 249226
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز