همشهری آنلاین: دادگاه راسل درباره فلسطین همدستی دولت‌های غربی در جنایات رژیم اسرائیل بر ضد فلسطین‌یان را محکوم کرده است.

مشارکت غرب در جنایات اسرائیل

به گزارش پرس تی‌وی،دادگاه راسل مساله اشغال اراضی فلسطینی از سوی اسرائیل را روز شنبه (۵ بهمن) در کنفرانسی در پاریس، پایتخت فرانسه بررسی کرد.

در این کنفرانس از شیوه قدرت‌های غربی و سازمان ملل در بی‌توجهی به اشغالگری اسرائیل انتقاد شده است.

ورونیک د کیسر، عضو بلژیکی پارلمان اروپا در این باره به خبرنگار پرس تی‌وی گفت :«اتحادیه اروپا نخستین بار در سال ۲۰۰۶ وقتی که نتایج انتخاباتی که در آن حماس به پیروزی مشروع رسید را به رسمیت نشناخت به فلسطین‌یان خیانت کرد. بعدها هم به رغم تداوم عملیات سرب گداخته این اتحادیه باز هم به روابط تجاری خود با اسرائیل ادامه داد.»

دادگاه راسل همچنین از کمپین جهانی برای وضع تحریم‌هایی بر ضد رژیم تل آویو نیز حمایت کرد.

رژیم اسرائیل به احتمال زیاد به پیشنهادات ارائه شده در دادگاه راسل در پاریس بی‌اعتنایی می‌کند. با این وجود بدون شک خشم و رنجش از این رژیم رو به افزایش است.

دادگاه راسل درباره فلسطین پیش از این نیز جلساتی را در اسپانیا، انگلیس، آفریقای جنوبی و امریکا نیز برگزار کرده بود.

این دادگاه یک دادگاه بین‌المللی مردمی است که از سوی گروه‌های زیادی از شهروندانی که در ارتقای صلح و عدالت در خاورمیانه نقش دارند ایجاد شده است.

دادگاه راسل از منتقدان جدی بی‌اعتنایی غرب به نقض قوانین بین‌المللی از سوی اسرائیل و جنایات جنگی این رژیم محسوب می‌شود و فشار سیاسی را برای پایان دادن به اشغال فلسطین لازم و ضروری می‌داند.

کد خبر 249172
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز