یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دفتر نشر فرهنگ اسلامی در راستای ترویج فرهنگ اسلامی موفق به اخذ مجوز انتشار ماهنامه فرهنگ اسلامی به مدیر مسئولی علی‌اکبر اشعری از هیأت نظارت بر مطبوعات گردید.

ماهنامه فرهنگ اسلامی

پس از دریافت این مجوز با تشکیل دو گروه شورای راهبردی متشکل از آقایان علی‌اکبر اشعری، مهدی باقری، محسن چینی‌فروشان، محمدحسن زورق و علیرضا مختارپور و همچنین شورایی علمی متشکل از صاحبنظرانی در حوزه‌های مختلف سیاسی (بیداری اسلامی)، ادبیات، ارتباطات، اقتصاد، تاریخ و ... و سردبیری آقای دکتر محمدحسن زورق اقدام به برنامه‌ریزی برای انتشار منظم این ماهنامه نمود.

بخشهای مختلف نشریه فرهنگ اسلامی شامل میزگرد، مصاحبه‌ها و مقالات اختصاصی ایرانی و غیرایرانی و ... است.

در شش شماره نخست این ماهنامه مصاحبه با شخصیت‌هایی چون آیت‌الله محمدعلی تسخیری، آیت الله سیدهادی خسروشاهی، آقای دکتر علی اکبر ولایتی، آقای دکتر طلال عتریسی، آقای مهندس حسین شیخ الاسلام و آقای دکتر حسن سبحانی صورت گرفته و میزگردهایی با موضوعات بیداری اسلامی در مصر، سوریه و سودان (با مدیریت آقایان حسن بهشتی‌پور، حسین رویوران و سیدمرتضی نعمت‌زاده) و اقتصاد اسلامی (با مدیریت آقای دکتر حسن سبحانی) تشکیل شده است.

همچنین در تهیه دیگر مطالب ماهنامه تا کنون علاوه بر افراد فوق تاکنون بیش از ده ها نفر از نویسندگان و کارشناسان حوزه‌های مختلف، در قالب یادداشت، تحلیل، مصاحبه، میزگرد، نقد و نظر شرکت داشته‌اند که در میان آنها می‌توان از آقایان دکتر ناصر باهنر، دکترحسن بشیر، دکتر سیدحسن حسینی، دکتر سعید رضا عاملی، دکتر علی‌اصغر فهیمی‌فر، دکتر علیرضا قزوه، دکتر مهدی مطهرنیا نام برد.

نخستین شماره ماهنامه فرهنگ اسلامی در سال اول انتشار، تیر ماه ١٣٩٢ به روی پیشخوان مطبوعات نشست. از آن پس علاقمندان حوزه فرهنگ اسلامی هر ماهه شاهد انتشار منظم ماهنامه‌ای تخصصی با موضوعات متنوع بوده‌‌‌اند.

این ماهنامه به صورت مرتب در اوائل هرماه در حدود ٢٤٠ صفحه و با قیمت پشت جلد ٥٠٠٠٠ ریال روی پیشخوان دکه‌های مطبوعات عرضه می‌شود. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند شماره‌های این ماهنامه را در کتابخانه‌های تخصصی و عمومی مطالعه کنند.

کد خبر 249036
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز