گروه حوادث: طراح نقشه سرقت از طلافروشی، مرد جوانی بود که در همسایگی طلافروشی زندگی می‌کرد. این مرد وقتی فهمید که صاحب مغازه راهی سفر حج شده است، با همدستی دوستش به مغازه دستبرد زد و ۳کیلو و ۶۵گرم طلا به ارزش ۲۷۰میلیون تومان را شبانه به سرقت برد.

صبح دهم بهمن‌ماه مردی با پلیس شهرستان کمیجان در استان مرکزی تماس گرفت و مأموران را در جریان سرقت از یک مغازه طلافروشی قرار داد. این مرد گفت: من همسایه مغازه طلافروشی هستم و امروز صبح که از مقابل این مغازه می‌گذشتم، متوجه شدم که دزدان با سوراخ کردن دیوار وارد مغازه شده و دست به سرقت از آنجا زده‌اند.با این تماس، تیمی از مأموران پلیس آگاهی راهی محل سرقت شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان شروع شد. بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که پشت مغازه طلافروشی یک خانه قدیمی بوده که از مدتی قبل کسی در آنجا زندگی نمی‌کرده.

دزدان نیز با اطلاع از این موضوع، شبانه وارد خانه قدیمی شده و پس از سوراخ کردن دیوار قدم به طلافروشی گذاشته بودند. آنها سپس با تخریب گاوصندوق بزرگ داخل مغازه، توانسته بودند بیش از 3کیلو طلا سرقت کنند. در ادامه مشخص شد که صاحب طلافروشی، چند روز پیش راهی سفر حج شده است و این احتمال وجود داشت که دزدان با اطلاع از این موضوع، نقشه سرقت از آنجا را به اجرا گذاشته بودند.

تحقیقات محلی

تحقیقات تخصصی با حضور سرهنگ احمدی، رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی برای یافتن سرنخی از دزدان ادامه یافت و کارآگاهان که حدس می‌زدند سارقان از قبل با مالباخته آشنایی داشته و او را زیرنظر گرفته بودند، در بررسی‌های تخصصی و تحقیقات محلی توانستند ردی از دزدان به‌دست آورند. تحقیقات نشان می‌داد که سارقان 2مرد جوان بوده‌اند که یکی از آنها در نزدیکی مغازه طلافروشی زندگی می‌کرد.

با این اطلاعات، دستور بازداشت سارقان صادر شد و کارآگاهان در ادامه توانستند آنها را پیش از فروش طلاهای مسروقه دستگیر کنند. این دو سارق که باورشان نمی‌شد 4روز پس از سرقت به دام پلیس بیفتند، در همان بازجویی‌های اولیه به سرقت اعتراف کردند و مدعی شدند که هنوز فرصت نکرده بودند طلاهای مسروقه را بفروشند.

مرد همسایه

یکی از آنها که جوانی 27ساله است گفت: خانه ما تنها چند خانه تا مغازه طلافروشی فاصله دارد. من صاحب طلافروشی را می‌شناختم و می‌دانستم که قرار است راهی مکه شود. وقتی او را زیرنظر گرفتم، متوجه شدم که وی قبل از رفتن به حج، تمامی طلاها را داخل گاوصندوق بزرگ مغازه گذاشت و روز بعد نیز راهی مکه شد. همان موقع نقشه‌ام را با یکی از دوستانم در میان گذاشتم و او قبول کرد که دست به این سرقت بزنیم.

ما وسایل مورد نیاز را آماده کردیم و نیمه شب نهم بهمن‌ماه خودمان را به خانه قدیمی که پشت مغازه طلافروشی بود رساندیم. می‌دانستم که در این خانه کسی زندگی نمی‌کند و بعد از 2ساعت، توانستیم حفره‌ای در طلافروشی ایجاد کنیم و با از کار انداختن سیستم امنیتی مغازه، دست به سرقت بزنیم. پس از سرقت طلاها را تقسیم کردیم.

بخشی از آن را به خانه‌ای در یکی از روستاهای اطراف بردیم و در آنجا مخفی کردیم. بخش دیگر را هم به تهران بردیم و در ساختمانی نیمه کاره پنهان کردیم. ما علاوه بر طلاها، تعدادی ساعت مچی هم دزدیدیم اما پیش از اینکه بتوانیم اموال مسروقه را بفروشیم دستگیر شدیم.سرهنگ محمدعلی فراهانی، فرمانده انتظامی شهرستان کمیجان با بیان این خبر گفت: با کشف تمامی اموال مسروقه، پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

کد خبر 249023
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز