همشهری آنلاین: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در رابطه با تعامل این سازمان با معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اظهار کرد: این دو دستگاه قرآنی می‌توانند در زمینه‌های مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآن، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی هم‌افزایی داشته باشند.

مهدی قره شیخ لو

مهدی قره‌شیخلو در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با تشکیل کمیته قرآنی اظهار کرد: طبق هماهنگی که با سازمان دارالقرآن و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عمل آمده است، مقرر شد تا کمیته‌ای به منظور ایجاد تعامل بین این دو دستگاه قرآنی تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی کمیته قرآنی بررسی راهکارهای تعامل میان سازمان دارالقرآن و وزارت ارشاد است، گفت: با توجه به اینکه این دو دستگاه، متولیان قرآنی کشور هستند، هر چقدر به هم نزدیک شوند و اتحاد رویه داشته باشند، بالطبع نقطه قوتی برای فعالیت‌های قرآنی کشور به شمار می‌رود.

هم‌افزایی میان وزارت ارشاد و سازمان دارالقرآن الکریم

این قاری بین‌المللی در رابطه با نوع عملکرد سازمان دارلقرآن الکریم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: این دو دستگاه قرآنی می‌توانند در زمینه‌های مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآن، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی هم‌افزایی داشته باشند.

قره‌شیخلو معتقد است که رسالت این کمیته قرآنی مقدمه هماهنگی، تعامل و هم افزایی را در دو دستگا‌ه قرآنی کشور مهیا می‌سازد که اعضای اصلی این کمیته از نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی و ادا‌ره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه کمیته قرآنی تعامل وزارت ارشاد و سازمان دارالقرآن به صورت موضوعی تشکیل می‌شود، افزود: تاکنون دو تا سه جلسه از این کمیته قرآنی تشکیل شده است امّا به دلیل وجود مباحث گسترده در زمینه قرآن، پروسه حداقل 4 ماهه را می‌طلبد.

این قاری بین المللی قرآن اضافه کرد: در جهت تشکیل این کمیته قرآنی تنها هدف سازمان دارالقرآن و وزارت ارشاد نگاه کارشناسی به مسائل و برنامه‌های قرآنی است تا بدون مطالعه فعالیتی رقم نخورد.

بررسی ظرفیت‌ها و سوابق قرآنی کشور توسط کمیته قرآنی
وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و سوابق قرآنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: با ایجاد این کمیته قرآنی در نظر داریم تا توسط تیمی از کارشناسان ظرفیت‌ها و سوابق فعالیت‌های قرآنی مورد بررسی قرار گیرد.

قره شیخلو در پایان خاطر نشان کرد: اصلی‌ترین مسئولیت این کمیته قرآنی، ایجاد هم افزایی و اتحاد بیشتر میان دو دستگاه وزارت ارشاد و سازمان دارالقرآن است.

کد خبر 248845
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز